Moderator: Moderatorer

Dyngove skrev: mån 15 feb 2021, 19:42 Tvätt och nya torkarblad på v70 idag, tänkte jag skulle försöka hitta en sån där gummigrej man har i mugghållaren då min saknas men vet inte vad den kan kallas, nån som vet?
Du tänker på rubber mat ; 30722403
Började dagen med att det var en grön pöl under bilen, tänkte först om det var kylarvätskan som hade läckt men nej det var servo oljan som hade läckt, behållaren var tom, alla slangar var på sin plats, så vad som orsakade läckaget vet jag inte än. Bilen ska in på verkstad imorn. Kul morgon i -18 C :mad:

Bilen i fråga är en XC70 D3 2011
Beställt nya miljödekaler, eftersom vindrutan måste bytas under våren pga stenskott.
Visst kan man köpa den tyska hos Dekra här hemma (den franska måste beställas via nätet hur som helst), men för några kronor till blir texten förtryckt och således mer lättläst. :-)
fjohan82 skrev: mån 15 feb 2021, 21:10 Beställt nya miljödekaler, eftersom vindrutan måste bytas under våren pga stenskott.
Visst kan man köpa den tyska hos Dekra här hemma (den franska måste beställas via nätet hur som helst), men för några kronor till blir texten förtryckt och således mer lättläst. :-)
Du tror med att det ska gå att resa till sommaren i alla fall?

Vart behövs dessa i Tyskland?
@Rejser99, Ah, hade lite tur i Hamburg i september då? :-)
Micce1980 skrev: mån 15 feb 2021, 21:14
fjohan82 skrev: mån 15 feb 2021, 21:10 Beställt nya miljödekaler, eftersom vindrutan måste bytas under våren pga stenskott.
Du tror med att det ska gå att resa till sommaren i alla fall?

Vart behövs dessa i Tyskland?
Man vet aldrig, men jag är mer tveksam jämfört med vad jag var inför förra sommaren.
Fast då blev det ju Kroatien och det gick både bra och var en trevlig resa. :-)
Här behövs dekalen: https://www.miljodekal.se/grona-zoner-i ... l4EALw_wcB
Några hundralappar istället för dryga och sura böter på plats är det värt.
@fjohan82, Ah, ja där var ju inte Hamburg med som jag prickade in sist ;-) Men ja, har inte för avsikt att inte betala och riskera böter, ska dock bli spännande att se hur alla eu-länder kommer att göra med sina gränser
  • 1
  • 1449
  • 1450
  • 1451
  • 1452
  • 1453
  • 1912

Ja det är en bra tankeställare att kolla[…]

Jag har ett liknande problem, min lucka går […]

Samma på min S60 2.5T 2005 när det &aum[…]

Dagens lågfriktionsoptimerade oljor är […]