Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av catoo
Hejsan!
Jag skulle behöva mäta trycket i min kylare... Så jag vet att det ligger inom normala gränser... Har hört att man kan mäta på expansionskärlet, men jag har ingen aning om hur detta går till, eller vilket instrument som behövs! Vet du? Svara gärna!

/Jonas
Användarvisningsbild
av zingo
är det inte så att om man misstänker ett läckage att man då trycksätter sitt system för att om möjligt hitta var det läcker?
eller har jag missuppfattat något..... :oops:
av catoo
jag misstänker att läckage, värmepaketet... Skall åtgärda detta, först genom att byta o-ringar, efter det skulle jag gärna vilja veta om det är ngt mer som behöver bytas... Eventuellt så har jag läckande värmeelement..
Förretsen nå´n som vet hur man kan kolla om värmeelementet läcker?? Kan man plocka bort det, fylla det med vatten och då se om det läcker eller inte??
Användarvisningsbild
av Nexus
För att se om värmepaketet läcker, vik undan mattan till höger om gaspedalen ta bort plastpanelen så ser du en del av värmepaketet, se om de är läkage kan även vika undan panelen på motsvarande sida för att se där...

Vad är det för bil du har?? Lite info skadar aldrig :P
av *pettson*
zingo skrev:är det inte så att om man misstänker ett läckage att man då trycksätter sitt system för att om möjligt hitta var det läcker?
eller har jag missuppfattat något..... :oops:
helt korrekt först för att se att trycket sjunker.. då vet man ATT det läcker.. sen är det att hålla trycket uppe och se VART det läcker..
OFTA läcker det strax över skarven motor/låda. Slangklamman som är dåligt dragen.

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]

Det luftar sig självt. Fyll på i exp-k&[…]