poscarjr skrev: ↑mån 15 feb 2021, 21:13
Ursäkta om frågan redan tagits upp (jag läste igenom tråden som hastigast) men vad säger ditt försäkringsbolag? I normalfallet blir bilen bra och alla är nöjda. Men i ditt fall så borde väl rimligtvis ditt dom vara intresserade av ärendet. Dom har ju investerat en himla massa pengar i detta men det enda dom fått är en jättebesviken kund. Jag förstår inte varför du måste dra i allt detta.
Sen detta med Dekra. Låt dom göra sin undersökning oavsett om den kan anses vara beroende/oberoende . I princip blir det ju intressant först när du får resultatet. Om notering saknas för exempelvis bagageluckan så får du fråga om det betyder att den anses OK alternativt att dom inte ens testat.
Nåväl, lite snabba tankar från min sida. Jag skulle nog se till ha ha försäkringsbolaget som speaking partner.
Volvia ska vara på min sida, jag är inte vållande då min bil stått parkerad på en 30 väg och så kommer det en mindre bil I full fart.
MEN de har ju beslutat att laga bilen och bilen har inte blivit bra än. De har förbrukat sin budget och vissa av de bara vill att jag ska acceptera alla fel och skit. Vållandes försäkring kan inte ersätta kostnader som Volvia och Bilia har ursakat.
Vad det gäller Dekra litar jag inte på detta efter alla omständigheter som händer nu. Bagageluckan fastnar i kylan liksom dörren som blir värre vid kylan. Bilia kommer att ha min bil inomhus för att den ska bli varm när de ska montera en vinge som släpt efter ett dygn. Under sådana förhållande kommer det kanske fungera och risken är att de får godkänt och jag får inte bilen lagad.
Dessvärre, som sagt, de har lagat bilen i 7 månader och jag har inte stressat någon.
Nu har de själva kontaktat Dekra för att "sätta punkt på detta". Utan att ens försöka laga bilen ordentligt.
Låter som "beställnings jobb". Precis som någon planerar något med några man känner...