Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ted68
Startar jag värmaren under körning så stannar kupéfläkten, eller kanske går på lägsta fart. Jag kan inte höra nåt i alla fall och det blir helt klart kallare i bilen. Blev dessutom frost på insidan rutan efter ett tag.
Testade att starta defrostern men händer inget alls, fläkten hörs inte och verkar stå still.

Märkte det häromdagen då det var riktigt kallt (-22) och jag startade värmaren efter jag hade startat bilen för att få upp motortemperaturen fortare. Hade kört värmaren en stund innan start med, fast bara 10-15 minuter.

Men så fort jag slår av värmaren igen så funkar fläkten som den ska, även defrostern går för fullt.

Lämnade in bilen för att köra in alla nya uppdateringar som fanns till min bil idag, men tyvärr ingen skillnad.

Lånebilen jag hade under tiden idag var en V60 2019, där funkade i alla fall fläkten när jag hade startat värmaren efter start.

Nån som har märkt av detta?
av UECSJ
Hade också problem med min igår efter att den varit hos Bilia och fått lite omvårdnad. Blev lite imma på rutorna, startade defrostern men inget hände? Aldrig hänt förr. Efter lite tryckande man/auto fram och tillbaka hoppade fläkten igång... Återstår att se om det var en engångsföreteelse.

Multimetern visar 0,15 volt om ja bara har tä[…]

Motornr: Identifigering

En B20A, och är ju då inte original i d[…]

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]