Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Axan
HHALLDEN skrev:Min är late 2019, förutsätter att de byter ut kistorna på samtliga bilar med denna konstruktion.

Ring och kolla
Ok!
av KnotVillage
HHALLDEN skrev: tor 11 feb 2021, 19:29 Min är late 2019, förutsätter att de byter ut kistorna på samtliga bilar med denna konstruktion.

Ring och kolla
Tror tyvärr dom går på miltalet. Var det första dom frågade när jag ringde till Upplands motor.
av KnotVillage
Förmodligen eftersom dom frågade. Har dom gått för långt går det väl som normalt slitage. När jag jobbade på Volvo så räknade dom 10 tusen mil på en koppling.
Användarvisningsbild
av bem
KnotVillage skrev: tor 11 feb 2021, 21:02 Förmodligen eftersom dom frågade. Har dom gått för långt går det väl som normalt slitage. När jag jobbade på Volvo så räknade dom 10 tusen mil på en koppling.
Menar Volvo att en koppling på en Volvo bara skall hålla i ungefär 10 000 mil? Ja då förstår jag varför jag fick kopplingsbrand vid 15 000 på min V70 MY14 för nån månad sen... sicken kvalitet... Jag fattar noll vad Volvo pysslar med nuförtiden. Hade en V70 2001:a som gick 40 000 mil, inte ett enda strul med kopplingen, men jag kanske bara hade en jädra bondtur med den bilen, undantaget som bekräftar huvudregeln?
/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
av KnotVillage
Yes. Vi fick in 2 bilar, en V50 och en S60. Båda var inom nybilsgaranti men hade passerat 10 tusen. Helt normalt enligt Volvo. När min tjänstebil bara hade gått 3300 mil låg bromsen på vänster bak, fick även nej där. Enligt Volvo ska bromsbelägg bytas vid 5000 mil för att vara trafiksäkra och bromsskivor vid 10 tusen. Jag skulle snarare säga att belägg brukar hålla runt 12-15 tusen och bronsskivor närmre 20 tusen.
Användarvisningsbild
av SWEiNSANE
Volvo har uttalat sig i denna artikel, https://www.mestmotor.se/automotorsport ... problemet/
av lundqvist
Har precis fått bytt båda låskistorna bak pga av isbildning i dessa(fick heller inte upp dem vid frost)
Fram har de blåst tort och smörjat.
Utfördes på Bilia utan kostnad.
V90-2018.
av Perchen
Hade samma problem i veckan. Bägge bakdörrarna helt stumma. Har hänt 3 ggr nu varpå sista gången fick jag felkodenn"Barnlås service erfordras". Åkte upp till min pst och pratade med honom. Han verkade lite oförstående till problemet. Han smörde bara upp låsen och sen har bilen mest stått i garaget.

Borde kanske ligga på och få nåt mer gjort åt problemet, lagom kul att hämta dottern på förskolan och inte ens komma in i bilen...

Min årsm är -18
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 37

Smörjde aldrig upp frambromsarna när som[…]

Den stora annons-tråden

Ser ganska fin och fräsch ut för sin[…]

Jag chansade på ET och fälgbredd, det b[…]