Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har haft många Volvos genom åren.Och av alla dess sorter.........
Men jag tror att V70:in slår alla rekord på Spruckna framrutor? :-( :-( Den modellen leder iallafall ligan av dom Volvos jag haft. Anledningen till detta vet jag ej? -Sättningar i karossen? Helt galen design från början?
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: tänk på att skriva en beskrivande rubrik
av MickeM
Otur, skulle jag säga.
Jag har sett och kört ganska många och inte noterat fler spruckna rutor än andra modeller.
av Libbe
jag ställde in den i Garaget ( Kall garaget) igår.........var tbxs några timmar senare!
Jaaa ha! Spricka igen...... det är den 4:e rutan nu då att notera. På 3 V70 Bilar........... :-( :-( :-(
sicnarf skrev: ons 10 feb 2021, 16:49 Har din bil varit med om en trafikolycka tidigare? Den kan vara lite sned i ramen som gör att det blir spänningar i glaset på vindrutan, speciellt när det är kallt/varmt. Och då är det lätt att den kan spricka.
Svar Nej på frågan!

4 rutor har spruckit! Var av 3 i från Kanterna! Tak/Stolpen/Torpedvägg och en P.ga ett Stenskott!
På 4 Olika V70:is.... :-o :-o :-o :-o
Så helt klart! V70 leder ligan hos mig..........

Och kanske framförallt.. Jag lyckas inte hitt[…]

snö

Vi fick mer snö igår, just som det had[…]

7 pers i familjen ungdomar med aktiviteter och sm&[…]

Den stora annons-tråden

På tal om XC70 som ligger högt i pris:[…]