Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Alexandersebastian
Hej! Jag är dels en nybliven volvoägare (xc70 -07) och tillika ny på detta härliga forum. Har sökt en del men inte hittat det jag undrar över så startar en ny tråd.

Jag har idag en fin fin xc70 2007a med premiumsound-paketet med en hu-650. Ljudet, ja det funkar väl om man lyssnar när familjen åker men om man kanske vill skjuta på lite när man åker själv så lämnas en del kvar att önska.

Min fråga är ifall någon eller några vänliga själar kan hjälpa mig att plocka ihop delar för att kunna uppdatera ljudet. Jag är nybörjare på billjud men händig i övrigt så behöver lite hjälp :)

Fråga 1. Det sitter i en pa-200 stärkare i nu. Är det värt att byta till en på-300 för bätttre kräm?

Fråga 2. Det är väl förberett för en woofeer bak. Är det värt att peta in en sån och hur svårt är det med signal- respektive strömkabel? Hur gör man?

Fråga 3. På instrumentbrädan är det förberett för en högtalare men tydligen ingen i. Är det värt att stoppa ner en högtalare där? Drar man signal från stereon då och vilken högtalare rekommenderar ni då? Gärna länk :)

Fråga 4. Sett dessa paket från brl: https://www.brl.se/sv/artiklar/hogtalar ... 2007-.html r

Skulle det räcka med att bara köpa dessa för att lyfta hela ljudet? Är det svårt? Kan man få det att allt ser ut som original?

Tack på förhand!

Och kanske framförallt.. Jag lyckas inte hitt[…]

snö

Vi fick mer snö igår, just som det had[…]

7 pers i familjen ungdomar med aktiviteter och sm&[…]

Den stora annons-tråden

På tal om XC70 som ligger högt i pris:[…]