Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Som.jag har förstått (kan alltså ha fel) är det PDM, dvs passagerardörrens modul som styr infon ifrån givaren vidare till CCM och DIM via CAN-nätet.
Men, det kanske inte går via PDM. Det har jag bara antagit. (Eller "killgissat" som man säger numera)

Och att just CCM och DIM delar sensor har jag läst någonstans. Ingen egen erfarenhet.

ECM använder den andra givaren enl samma text. ISF då via DDM om dörrmodulerna nu är inblandade alls.
Jag tror du har helt rätt där, MickeM. Jag hade strul med PDM för några år sedan, bl.a. visades bara två streck i tempdisplayen samtidigt som PDM tickade hej vilt och en del andra funktioner, bl.a. fönsterhiss la ner. Efter att ha hittat en PDM på självplocken från en bil tillverkad ngn vecka före eller efter min, minns inte riktigt vilket, upphörde problemen helt
Temp.givaren i höger spegel och solljus-sensorn på instrumentbrädan är sekundära givare till CCM,
medan temp.givaren i CCM (klimatanläggningen) och Evap.temp-givaren är primära givare.

Med max/min värme, nyttas endast Evap.temp-givaren aktivt.

Och kanske framförallt.. Jag lyckas inte hitt[…]

snö

Vi fick mer snö igår, just som det had[…]

7 pers i familjen ungdomar med aktiviteter och sm&[…]

Den stora annons-tråden

På tal om XC70 som ligger högt i pris:[…]