Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Danzi
Har ringt både Bilia och Upplands Motor. Vi är många som har problem att få upp dörrarna (och stänga dem) i kylan. Centralt finns inga nya lås att tillgå just nu även om enskilda verkstäder kan ha kvar i lager. Vilken fars!
Användarvisningsbild
av Paglar
Jag fick mina lås utbytta i måndags plus ett handtag som tydligen gått sönder.
Användarvisningsbild
av grillchips
@poseidon, nej, jag har inte det. Antagligen för att tanken inte slagit mig men låter också långt borta då den är så bökig att ta fram, än mer i ~20 minusgrader.
av PowerPulse
poseidon skrev: ons 10 feb 2021, 16:32 Ni som får alla 4 dörrarna låsta, har ni provat å öppna med den fysiska lilla nyckeln?
Jag har testat men hjälpte inte med nödnyckeln på min bil. Värmare tills en dörr släpper och sen går det att öppna övriga inifrån.
Användarvisningsbild
av Rillee
Kan man inte hissa ner rutorna med nyckeln och sedan öppna dörren genom rutan?
av LJN
Min PST är lite rådlös då jag fick nya lås våren 2020 och han skulle ringa runt och höra sig för vad som kan göras. Det är nog så illa att Volvo inte har någon riktig/hållbar lösning på detta problem? Och då är frågan, får vi som reklamerat den eventuella lösning som kommer i en ”framtid” Skulle inte förvåna mig att den kan vara ett år bort och vi då hamnat på det fjärde året.
av KnotVillage
Enligt Bilia ska dom vara förbättrade men enligt Upplands motor har dom ej blivit ersatta med en ny version. Dom har kanske gjort någon förbättring i själva låsen. Skulle fortfarande vara kul att veta exakt vad som felar? Orkar inte motorn flytta armarna?
Användarvisningsbild
av grillchips
Det är väldigt tydligt att ett stort problem är den stora bristen på information. En PST säger att det finns en helt ny låskista, en annan att ny låskista kommer i sommar, en annan säger att befintlig används men att den "fräschas upp med nytt smörjmedel" och en "kondom" träs på, en annan säger att det finns inget att göra.
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 37
Den stora annons-tråden

Ser ganska fin och fräsch ut för sina […]

Dom där sulorna kommer sannolikt inte passa a[…]

Bromsbelägg

Jag köpte ATE till våran v90. Stod ATE […]