Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
#142070
Höger strålkastarmotorn har gett upp :( funderar på en ny(ej begagnad) eller att ta bort allt och sätta pluggar istället men på vintern e det bra med torkare. :???:
Så vet någon pris på en ny hö motor??? visst kan jag ringa Bilia på måndag men folket på forumet är trevligare. :D
Tacksam för svar /Magnus
Användarvisningsbild
av Phantom
#142100
När min ena torkarmotor stannade på min V40 sa bilia det vid service'n. Min fråga var såklart vad det kostade att byta och om de gjorde jobbet skulle det då hamna på runt 4k. Vet inte vad motorn kostade, utan det var pris med jobb. Denna motor hittade jag på skroten för runt 500-1200.-
Blev inget byte för jag sålde bilen, men kanske en liten vägledning :???:
Användarvisningsbild
av Nexus
#142103
Phantom skrev:När min ena torkarmotor stannade på min V40 sa bilia det vid service'n. Min fråga var såklart vad det kostade att byta och om de gjorde jobbet skulle det då hamna på runt 4k. Vet inte vad motorn kostade, utan det var pris med jobb. Denna motor hittade jag på skroten för runt 500-1200.-
Blev inget byte för jag sålde bilen, men kanske en liten vägledning :???:
Tack för svaret(tror jag) :wink: Men jag byter självklart motorn själv. Inte svårt om man är "händig"
Användarvisningsbild
av vafförärdetpådetteviset
#142898
Bytte själv höger strålkastartorkarmotor på min V70G 2.4T -00 för ett par veckor sen. Köpte två beggade motorer - höger och vänster - från en V70 -98 på blocket för 500 inkl frakt. Nya på Bilia 1700 styck. Har för mig att de skulle ha minst lika mycket till för monteringen också.

Det är förvånansvärt mycket pyssel. Har du tillgång till Haynes kan du kolla där, den beskrivningen är ganska bra. Man ska bl a lossa minuspolen, ta bort luftkanal till ECU-box, spolarbehållarens rör, flytta undan expansions- och bromsvätskekärl, ta bort höger blinkers och strålkastare, strålkastartorkararm, ECU-boxens lock, övre och nedre del, samt skjuta hela ECU-boxen bakåt så att kabelstammen kan dras bakåt (annars får man inte fram strålkastartorkarmotorn). I mitt fall lossnade mutterblecket på skärmens insida som håller fast ECU-boxen och då snurrade bara bulten så det blev till att borra, inte så kul med metallspån nära ECU-box och olika remmar. Orkade inte ta bort hjul och innerskärm.

Vänster motor är klart enklare att byta, så jag hoppas att det blir den som ger sig nästa gång... Hursomhelst är det enkelt att byta men tidsödande. Klart värt att göra själv. Lycka till !
Användarvisningsbild
av Nexus
#143052
Tack för prisuppgifterna :D

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!