- mån 08 feb 2021, 15:43
Visserligen har väl Länsförsäkringar att man får ny bil om den gått mindre än 2000 mil och man är första ägaren inom en viss ålder. Men jag tror inte jag sett detta hos någon annan.
Hemingway skrev: ↑mån 08 feb 2021, 15:22Det är väl ytterst sällan man får en helt ny bil ändå? Det brukar väl vara en begagnad om det finns?Warasam skrev: ↑fre 05 feb 2021, 18:16 Är det inte bättre om man får ut en ny bil istället för att den repareras? Vid reparation så visas väl värdet på reparation och vad som reparerats osv på carfax och då borde man tycka att den bilen minskas i värde om man jämför med en ej krockad.Jo, klart man alltid vill ha en ny bil och det är ju bättre för dig för då försvinner ju även alla små slitage och stenskott som uppstått fram till krockdatumet. Men försäkringspremierna skulle inte vara nådiga om man fick en ny bil varje gång den råkar ut för en skada, så det skulle vara sämre för försäkringsbolaget och i längden alla försäkringspremier.
Inlösen sker ju endast när skadorna är så stora att det är ekonomiskt försvarbart.
Visserligen har väl Länsförsäkringar att man får ny bil om den gått mindre än 2000 mil och man är första ägaren inom en viss ålder. Men jag tror inte jag sett detta hos någon annan.
Kör: Hyrbil
Körde: V60 T6 Recharge Dark Ultimate -23, V90 T6 Recharge Inscription, V60 D4 AWD R-Design -20 V60 D4 Momentum Pro -19, XC70 Classic Summum D4 AWD, V60 D3 Summum -17, Opel Astra Sports Tourer
Körde: V60 T6 Recharge Dark Ultimate -23, V90 T6 Recharge Inscription, V60 D4 AWD R-Design -20 V60 D4 Momentum Pro -19, XC70 Classic Summum D4 AWD, V60 D3 Summum -17, Opel Astra Sports Tourer