Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
Ny variant för mig imorse, ALLA fyra dörrar var stendöda. Bagageluckan fungerade däremot men med barnstolar fastsatta i baksätet så var fälla->klättra bara att glömma.
Måttligt less på det här nu, förra året hade jag inne bilen för åtgärd av låskistor men har fått reda på via "kontakter" att nån kista inte alls byttes på min bil, loggarna är tomma.
Har i ett par veckor försökt få tag på min gamla PST, min nya PST och även bytt PST men INGEN återkommer.
Om ett par månader löper serviceavtalet ut, kommer byta ställe illa kvickt.
av PowerPulse
grillchips skrev: mån 08 feb 2021, 09:18 Ny variant för mig imorse, ALLA fyra dörrar var stendöda. Bagageluckan fungerade däremot men med barnstolar fastsatta i baksätet så var fälla->klättra bara att glömma.
Måttligt less på det här nu, förra året hade jag inne bilen för åtgärd av låskistor men har fått reda på via "kontakter" att nån kista inte alls byttes på min bil, loggarna är tomma.
Har i ett par veckor försökt få tag på min gamla PST, min nya PST och även bytt PST men INGEN återkommer.
Exakt samma felbeskrivning stämmer med min XC60 så det tycks vara ett gemensamt problem mellan flera Volvomodeller.

Varit i kontakt med verkstan men fick inga konkreta svar. Min bil är tyvärr några mån över garantitid så jag vet ännu inte hur det kommer att sluta och ifall låsbyte ens hjälper.

Såg aldrig vid produktpresentationen och när beställningen skulle läggas av bilen att varmgarage var ett krav.

Lotteri hela förra veckan med dörröppningen och försenades två timmar idag. Ingen återkoppling ännu från verkstan.
av Lockis
PowerPulse skrev:
grillchips skrev: mån 08 feb 2021, 09:18 Ny variant för mig imorse, ALLA fyra dörrar var stendöda. Bagageluckan fungerade däremot men med barnstolar fastsatta i baksätet så var fälla->klättra bara att glömma.
Exakt samma felbeskrivning stämmer med min XC60 så det tycks vara ett gemensamt problem mellan flera Volvomodeller.

Varit i kontakt med verkstan men fick inga konkreta svar. Min bil är tyvärr några mån över garantitid så jag vet ännu inte hur det kommer att sluta och ifall låsbyte ens hjälper.

Såg aldrig vid produktpresentationen och när beställningen skulle läggas av bilen att varmgarage var ett krav.

Lotteri hela förra veckan med dörröppningen och försenades två timmar idag. Ingen återkoppling ännu från verkstan.
Du har 3 års reklamationsrätt..
Så att garantin gått ut ska inte vara något bekymmer då detta bör räknas som ursprungsfel med tanke på hur många som har problem.
Användarvisningsbild
av grillchips
@least, nej, bilen var dock startad via VOC men väl ute låste jag upp genom att stoppa näven innanför handtaget.

@PowerPulse, precis, jag tar gärna ett varmgarage men skickar fakturan för bygget till Volvo. ;) Skämt åsido, det är ju löjligt det här. Vi köpte en ny bil för att slippa "oron" kring "kommer bilen starta nästa gång?", nu har det övergått till "kommer vi ens KOMMA IN I BILEN nästa gång?" :party:
av Lockis
grillchips skrev:Vi köpte en ny bil för att slippa "oron" kring "kommer bilen starta nästa gång?", nu har det övergått till "kommer vi ens KOMMA IN I BILEN nästa gång?"
Ändå skönt att oron bytts ut :-D ;-)
Användarvisningsbild
av grillchips
@Lockis, oh ja! Money well spent! :-D
av Lockis
grillchips skrev:@Lockis, oh ja! Money well spent! :-D
Hah! Man blir lite irriterad/besviken/ledsen/osv. på en helt ny bil när den har låt oss säga mindre defekter.
Gav upp med min V60 efter 12 månader och 7 månader hos ARN utan utslag..

Nåja blev en ny volvo ändå, denna gången hoppade jag över att köpa privat dock.
Användarvisningsbild
av grillchips
@Lockis, ja, så är det tyvärr. Vi får se hur vi gör, en ny Volvo är i dagsläget ungefär noll intressant. Det är för mycket pengar och för många småsaker som börjar byggas upp hos mig som ger mig avsmak. Tyvärr. Under sommarhalvåret älskar jag bilen men det är ju trist att ha en Volvo som sommarpulka enbart.
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 37
Den stora annons-tråden

Ser ganska fin och fräsch ut för sin[…]

Jag chansade på ET och fälgbredd, det b[…]

Bromsbelägg

Jag köpte ATE till våran v90. Stod ATE […]