Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Volvordesign89
@Lockis Har inte haft problemet på min 2021, stått ute i över 4v med varierande temperaturer från +5 till -21 så det borde väl var åtgärdat kan man hoppas!

Skickat från min M2007J3SG via Tapatalk

av Lockis
Volvordesign89 skrev:@Lockis Har inte haft problemet på min 2021, stått ute i över 4v med varierande temperaturer från +5 till -21 så det borde väl var åtgärdat kan man hoppas!

Skickat från min M2007J3SG via Tapatalk
Fantastiskt. Lär väl inte märka av något förens tidigast nästa år för egen del. Bilen ska levereras i april enligt dagens prognos. Lär vara varmt och skönt här nere i söder då :-D
av PowerPulse
Skulle åkt till jobbet för två timmar sen men sinkad pga låsproblemen.
Bilen indikerar via blinkers och spegelutfällning att den låser upp men inget klickande ljud hörs från låsen. Kört värmen och fjärrstart (som bara går att göra remote 2 ggr från appen). Till slut gick ett par dörrar att öppna. Bilen är lite över två år, undrar om det ändå täcks av åtagande från Volvo?
Väldigt irriterande och kostsamt både på humör och för det praktiska.

Är det någon som vet vad Volvos officiella ställningstagande är i frågan?

Solklar konstruktionsmiss anser jag iaf. Min lokala volvoverkstad sa bara att de återkommer, de visste att många har problem med detta.
av Pyrken
Har varit på Volvo idag och man bara suckade när jag sa vilket problem jag hade med bakdörrarna vid lite över -6 grader.Du är inte ensam, fick jag som kommentar.
Är det någon annan som upplevt det jag har sett när det är runt -8-9 grader, min Navigation i instrument panelen slocknar och den går tillbaka till start skärmen när man kör i någotn håla eller större gupp.

// Ola
av Pyrken
Har fått bekräftat att man byter mina lås nästa vecka som Goodwill, den första jag pratade med tyckte jag skulle ställa den i ett varmgarage för att slippa problemet!
Sen tror jag att man inte byter Låskistorna utan man sätter en gummilist/flärpt över för att det inte ska bli kondens i låsen. Lät så på någon tekniker jag pratade med.
av JAT
Har inte ännu haft problem med frusna dörrar eller lås. V60 CC -19,( haft den sedan april -19) ca 6000 mil, står alltid ute pga att garaget är upptaget av en annan bil.
//Johan
Användarvisningsbild
av Robbi
Jag var med om en märklig sak, jag råkade öppna bakluckan med nyckeln och då gick de båda frusna bakdörrarna upp?

Värt att testa ni som har frusna bakdörrar?
av lv455
Intressant. Jag har även lyckats få upp bakdörrarna genom att aktivera / avaktivera barnlåset ett par gånger. Oftast är de dock omöjliga att öppna ens inifrån.

Framdörrarna går ju att öppna med nyckelbladet, tyvärr finns inget motsvarande knep till bakdörrarna om de helt enkelt vägrar öppna sig.

Kanske räcker det att köra parkeringsvärmaren tillräckligt länge?
Robbi skrev: mån 08 feb 2021, 20:55 Jag var med om en märklig sak, jag råkade öppna bakluckan med nyckeln och då gick de båda frusna bakdörrarna upp?

Värt att testa ni som har frusna bakdörrar?
av lv455
En snabb workaround för framdörrarna är att använda nyckelbladet som ligger i fjärrkontrollen, den kan dock vara lite klurig att få ur första gången när man står och svär med kalla fingrar...

PowerPulse skrev: mån 08 feb 2021, 11:36 Skulle åkt till jobbet för två timmar sen men sinkad pga låsproblemen.
Bilen indikerar via blinkers och spegelutfällning att den låser upp men inget klickande ljud hörs från låsen. Kört värmen och fjärrstart (som bara går att göra remote 2 ggr från appen). Till slut gick ett par dörrar att öppna. Bilen är lite över två år, undrar om det ändå täcks av åtagande från Volvo?
Väldigt irriterande och kostsamt både på humör och för det praktiska.

Är det någon som vet vad Volvos officiella ställningstagande är i frågan?

Solklar konstruktionsmiss anser jag iaf. Min lokala volvoverkstad sa bara att de återkommer, de visste att många har problem med detta.
av Keios
Samma strul här. Förarsidans dörr fastfrusen. Går att kliva in från passagerarsidan och öppna dörren inifrån. Hos Volvo är rekommendationen att köra in i varmgarage eller köra med fön in i låset. Inget snack om att åtgärda felet. Kul :-)

Sådär ja, ena sidan bytt. Inte jät[…]

Köpa spjällhus.

Vågar man köpa spjällhus på […]

Ok då förstår jag varför jag[…]

Volvo V50 "Mr White"

Helt rätt, och lite läder där s&ari[…]