Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BendikNagell
Jag fattar inte värför ni säger "Troll"

Jag har behov av stor bil, och det landar inte på 8-9 hos Hertz. Det landar på 12-15 000. Du har jo noll koll. På 8 månader blir det 100 000 och över. Isåfall borde man väl kanske komme undan billigare om man köper en bil från 2015 till ca 400K, den faller väl inte över 100 000 i värde på 8 månader om man kör under 1000 mil.

At jag vill veta är vilka modeller som har lägst verditap så kan jag göra mattematiken/risk själv.

Troll kan ni fan själv vara.
av Lövet
Köp en XC90 av förra gen och kasta i soptunnan sen. https://www.blocket.se/annons/stockholm ... e/93695551

En ID3 som jag länkade till är för övrigt gigantisk invändigt i förhållande till sin storlek. Så är det bara folk och inte bagage som ska åka med så klarar du dig gott med den.
av Lockis
Att du kallas troll är väl inget märkvärdigt.
Du kommer till ett forum för att köpa en bil du enbart ska
Ha i 8 månader. Köp en äldre bil likt den Lövet länkade till kör du mindre än 1000 mil så är det helt klart vansinnigt att köpa något nyare för 400k..
Användarvisningsbild
av poscarjr
Lockis skrev: sön 07 feb 2021, 22:03 Att du kallas troll är väl inget märkvärdigt.
På riktigt? Inget märkvärdigt?
Vad i TS frågeställning var konstigt?
Han bad inte om subjektiva kommentarer huruvida ett köp är vansinnigt eller ej.
av Lockis
poscarjr skrev: sön 07 feb 2021, 22:53
Lockis skrev: sön 07 feb 2021, 22:03 Att du kallas troll är väl inget märkvärdigt.
Nej tycker inte det.
Första posten som kommer direkt efter att kontot är skapat. Känns som ett troll.
Användarvisningsbild
av GLIZ
Kör på Lövets förslag tycker jag.

(Det är några som gillar att vräka ur sig troll så fort dom är motståndare till något har jag märkt) sticker väl lite i ögonen att någon vill köpa för 400K för några månader.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
GLIZ skrev:Kör på Lövets förslag tycker jag.

(Det är några som gillar att vräka ur sig troll så fort dom är motståndare till något har jag märkt) sticker väl lite i ögonen att någon vill köpa för 400K för några månader.

Har du flyt när du säljer kan du tillåckmed gå plus när du säljer "Lövets" bil.

Användarvisningsbild
av Derank
enklast må väl vara att leasa en el? man slänger ju lixon inte ut en halv mille för 9mån och har man råd med det kan TS ju hyra en bil, brukar ligga på en 10k i månaden vid längre hyra, lär ju bli samma förlust i slutändan, han lär ju knappast få igen degen på XCn,
av V70_2005
Om du vill ha en tråkig men otroligt grym familjetransporterare för vardag och semester, köp en halvny begagnad Sharan med 7-sits för 2-300ksek. Vem vet du kanske tom behåller den som praktisk slit-och-släng-bil efteråt.
Användarvisningsbild
av poscarjr
Lockis skrev: sön 07 feb 2021, 22:59
poscarjr skrev: sön 07 feb 2021, 22:53
Nej tycker inte det.
Första posten som kommer direkt efter att kontot är skapat. Känns som ett troll.
Finns absolut ingenting som pekar på det...och nån gång är man alltid ny och nån gång gör man sitt första inlägg.
Att då godtyckligt bli kallad för troll är nog inte det bemötande/svar man hade väntat sig. Trist inställning. Riktigt trist.

https://www.youtube.com/watch?v=HVMqc05XYHs Liten […]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=15&[…]

Vilken bränslebox passar?

984 är väl en nyare 940 om jag inte minn[…]

Jag gjorde nyligen en dagsresa på 140 mil me[…]