Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
Ska hämta min V60 CC på onsdag. Ska jag tänka på något speciellt? Då man har två års nygaranti tänker jag att det är väl inget speciellt som inte kan fixas på garantin?
av Flinta
Kolla den mycket noga både in och utvändigt!
Jag har inte fått en ny volvo någon gång som har varit utan repor eller märken, antingen invändigt eller utvändigt.
Sen kommer du märka saker efterhand oxå, framförallt mjukvaruproblem...
av OlofTV
Kolla lacken med en skarp ficklampa/ledlampa.
Min var full av tvättrepor och hologram vid leverans.
Riktigt slarvigt förberedd. Invändigt dock mycket fin.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hämtade ut min xc60 för ett halvår sedan knappt. "glömde"/struntade i att inspektera vid leverans och det var lite dumt. Som tur va hade jag en godtrogen säljare som hjälpte mig med allt.

Fick med fel laddkabel (säljare noterade dock detta precis innan jag åkte iväg), noterade ett par veckor senare konstigt lacksläpp från fälgen samt att det var flertalet repor från nån som hade gått emot med däck eller liknande men allt gick bort med polermaskin.

Grattis till nya bilen!
Användarvisningsbild
av Slasse
Jag glömmer aldrig när farsan hämtade ut sin Ford Scorpio Cosworth 1991. Jag följer med och hämtar bilen och farsan står och skriver papper och jag klättrar runt bilen och beundrar den. Ser då att det är en tre centimeter lång färgstrimma där färgen runnit på bilen. :D
Användarvisningsbild
av Robbi
Hittat gula lappen och nycklarna och bilen tömd. Då återstår bara att möta upp säljaren imorgon och lämna över gamla och få den nya. Lite utbyte av handpengar, skriva papper, lämna över den sedvanliga mutan (Whiskey) mot diverse smågåvor som tygmattor, full tank och en tillgiven säljare som tar eventuella diskussioner med verkstan och så vidare.

Det är väl så det går till? Det gick bra förra gången.
Stötdämpare bak

Har du någon länk till en sådan? […]

V60 T4 2012 Bränslelukt

Har en V60 T4 2012. Luktar bensin när motorn […]

Tack så mycket för svaren. Jag köp[…]

Okej. Ja jag får samma som dig , 0122 l&arin[…]