Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DirkSchneider
Är det bara jag eller kan volvo bara design numera?
För varje bil jag köpt ny har det varit mer sneeklösningar och sämre och sämre kvalité.

Massa strul som man inte ens hade på 90-talet.

Den sista bil jag köpte ny som gick väldigt bra och inget strulade var en v70 2008 (nya karossen) sen vart den v90, v90cc och nu xc90 vilka skitbilar det blivit. :mad:
av troubleshooter
Lite trollvarning på den här tråden men jag nappar, nya funktioner nya möjliga felkällor, inte så konstigt.

Kör just nu min 6e nya Volvo (Totalt ca 75 000 mil totalt på alla 6) och kan inte påstå att jag anser att kvaliten har sjunkit över tid, har inte heller råkat
ut för några större fel med någon av de 6 bilarna, aldrig behövt en bärgare, inte lagt en krona på mer än normal service, bromsklossar och torkarblad
och annat förbruknings material.....
av McDonald
Har aldrig varit så bra kvalitet som nu
Mer premium än någonsin
Mer komfort än någonsin
3 SPA-Volvo på raken nu utan minsta problem

Tips googla....
” problem 2020 ( valfri bilmodell ) ”
Någon träff ?

Hittar du nån bil utan problem ?
Men köp den då istället 😀
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
DirkSchneider skrev:Är det bara jag eller kan volvo bara design numera?
För varje bil jag köpt ny har det varit mer sneeklösningar och sämre och sämre kvalité.

Den sista bil jag köpte ny som gick väldigt bra och inget strulade var en v70 2008 (nya karossen) sen vart den v90, v90cc och nu xc90 vilka skitbilar det blivit. :mad:
Har du en V90 nu som titeln V90 - eller skaffa en sån? Vad specifikt är det med V90?
av least
DirkSchneider skrev: tor 04 feb 2021, 20:47 Är det bara jag eller kan volvo bara design numera?

En Troll Wagon kanske vore mer lämpad för herrn(?).
Användarvisningsbild
av fjohan82
troubleshooter skrev: tor 04 feb 2021, 21:18 Lite trollvarning på den här tråden men jag nappar, nya funktioner nya möjliga felkällor, inte så konstigt.

Kör just nu min 6e nya Volvo (Totalt ca 75 000 mil totalt på alla 6) och kan inte påstå att jag anser att kvaliten har sjunkit över tid, har inte heller råkat
ut för några större fel med någon av de 6 bilarna, aldrig behövt en bärgare, inte lagt en krona på mer än normal service, bromsklossar och torkarblad
och annat förbruknings material.....
TS har ju gjort nästan 100 inlägg, så det är inte en av de vanliga Troll-trådarna.
av least
Då var det väl ett inlägg med tillsats av E40.
av jaronsso
DirkSchneider skrev: tor 04 feb 2021, 20:47 Är det bara jag eller kan volvo bara design numera?

Det vore ju klädsamt om Herr Schneider lade ut texten en smula.
Med så många nya fordon på kort tid torde du ha ett välfyllt förråd annat än bara "skitbilar"

??
av Malmstroem
Jag har själv haft Audi, BMW och Volvo bland mina senaste bilar. Jag tycker att alla har motsvarat mina förväntningar, och äger just nu två Volvo tillverkade 2017.

Jag kan bara undra varför man fortsätter att köpa någonting man tycker är skit? Själv brukar jag försöka låta bli att återupprepa misstag. Jag har därför endast ägt en italiensk bil och en fransk bil. ;-)

@Micce1980, stämmer väl troligtvis. Vi &[…]

Hård Bromspedal

Hej allesammans, Jag har ett skumt problem med min[…]

Hubbes2010, härlig och tacksam färg at[…]

Hej, Inom 2 veckor så har 3 av 4 centrall&ar[…]