Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av timebandit
När jag byggde ihop bilen och även via app/hemsida så stod det att taket är Blond färg på innertaket och inte mörkt. Detta såg jag några dagar innan sista ändringsdag så fick säljaren att ändra. Så därför är jag nöjd med att taket är mörkt nu :)

Skickat från min OnePlus 8T via Tapatalk

av pergrein
Står fel där. När man tar det bruna så är taket alltid svart, så säljaren har inte gjort något. Jag har Maroon i min V60CC också.

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av poscarjr
timebandit skrev: tor 04 feb 2021, 14:21 När jag byggde ihop bilen och även via app/hemsida så stod det att taket är Blond färg på innertaket och inte mörkt. Detta såg jag några dagar innan sista ändringsdag så fick säljaren att ändra. Så därför är jag nöjd med att taket är mörkt nu :)

Ahh...nu trillar polletten ner. Jag uppmärksammade samma sak (tror jag). Bilderna jag såg visade Charcoal men texten sade Blond. Min ÅF bekräftade att det var bilden som stämde. Sen mailade jag Volvo och dom tackade och sa att texten skulle uppdateras. Detta var i oktober. Ännu inte ändrat så nu har jag mailat dom igen :)
Grymt snyggt med mörkt innertak. Jag får posta bilder på min bil om en vecka. Jag har dock en CC och min är Birch Light (som jag tycker gör sig väldigt bra ihop med de mörka hjulhusen och trösklarna).
av timebandit

pergrein skrev:Står fel där. När man tar det bruna så är taket alltid svart, så säljaren har inte gjort något. Jag har Maroon i min V60CC också.

Mvh
Per
Ahh, kollade igenom mailen med säljaren och verkar som att jag missuppfattat honom angående innertaket så ni har rätt att han inte gjorde något där :)
poscarjr skrev:
timebandit skrev: tor 04 feb 2021, 14:21 När jag byggde ihop bilen och även via app/hemsida så stod det att taket är Blond färg på innertaket och inte mörkt. Detta såg jag några dagar innan sista ändringsdag så fick säljaren att ändra. Så därför är jag nöjd med att taket är mörkt nu :)

Ahh...nu trillar polletten ner. Jag uppmärksammade samma sak (tror jag). Bilderna jag såg visade Charcoal men texten sade Blond. Min ÅF bekräftade att det var bilden som stämde. Sen mailade jag Volvo och dom tackade och sa att texten skulle uppdateras. Detta var i oktober. Ännu inte ändrat så nu har jag mailat dom igen :)
Grymt snyggt med mörkt innertak. Jag får posta bilder på min bil om en vecka. Jag har dock en CC och min är Birch Light (som jag tycker gör sig väldigt bra ihop med de mörka hjulhusen och trösklarna).
Hehe, tog för givet att det som stod faktiskt gällde, sådana fel får ju egentligen inte finnas, kan bli jobbigt då ju.
Ja det var den färgen som fanns som alternativ för mig med :)
Känns som man inte kan bli besviken hur man än gör :)

Nu har jag börjat bekanta mig med bilen och gjort mesta inställningarna.
Har jag rätt att start/stopp funktionen kan sparas i profilen som avstängd som standard? Har lyckats med det tydligen och gillar det skarpt. Gick ju ej på min gamla V60.

360 sensorerna är lite för känsliga anser jag. Piper med täta intervaller men ändå ganska mycket yta kvar, kunde vart lite mindre känsliga.
Tar lite tid att vänja sig vid automat också, väldigt ovan Bild

Användarvisningsbild
av poscarjr
timebandit skrev: tor 04 feb 2021, 18:28 Hehe, tog för givet att det som stod faktiskt gällde, sådana fel får ju egentligen inte finnas, kan bli jobbigt då ju.
När jag satt och byggde ihop min bil i höstas så gjorde jag det mest i den internationella konfiguratorn för USA då den hade mycket bättre bilder. Där stämde även texten. Säkert tuffare där om det skulle vara fel. Här skulle man väl vara rökt men där skulle man få ny bil :)
Tror du valde rätt med färgen till din V90. Tycker att Birch Light kräver den svarta plasten som en CC har. Jag gillar kontrasten det ger så Maple Brown gör sin inte lika bra på en CC alltså. Så tycker jag.
Som jag längtar förresten...har dock inte haft samma tur som du utan jag har haft vecka 6 sen dag 1.
av Lockis
timebandit skrev: tor 04 feb 2021, 18:28
Har jag rätt att start/stopp funktionen kan sparas i profilen som avstängd som standard? Har lyckats med det tydligen och gillar det skarpt. Gick ju ej på min gamla V60.
Nope. Detta går inte. Start/stop är igång alltid. Krävs pga wltp. Går start/stop inte igång så är det förmodligen pga för låg batteri nivå eller liknande. Kanske har du kört bränslevärmaren?
av timebandit

Lockis skrev:
Nope. Detta går inte. Start/stop är igång alltid. Krävs pga wltp. Går start/stop inte igång så är det förmodligen pga för låg batteri nivå eller liknande. Kanske har du kört bränslevärmaren?
Eller så är det sbs. Får ta och kontrollera detta imorgon Bild Förvånar mig inte att jag har lite svårt att få koll på allt Bild
poscarjr skrev:
timebandit skrev: tor 04 feb 2021, 18:28 Hehe, tog för givet att det som stod faktiskt gällde, sådana fel får ju egentligen inte finnas, kan bli jobbigt då ju.
När jag satt och byggde ihop min bil i höstas så gjorde jag det mest i den internationella konfiguratorn för USA då den hade mycket bättre bilder. Där stämde även texten. Säkert tuffare där om det skulle vara fel. Här skulle man väl vara rökt men där skulle man få ny bil :)
Tror du valde rätt med färgen till din V90. Tycker att Birch Light kräver den svarta plasten som en CC har. Jag gillar kontrasten det ger så Maple Brown gör sin inte lika bra på en CC alltså. Så tycker jag.
Som jag längtar förresten...har dock inte haft samma tur som du utan jag har haft vecka 6 sen dag 1.
Haha, ja I US and A går allt Bild

Attans! Men det är ju snart v6 BildBildBild

av valln
Lockis skrev: tor 04 feb 2021, 19:32
Jo, det går visst bra att skapa en personlig profil utan start/stopp. Det går då på min V60CC.
av Lockis
valln skrev: lör 06 feb 2021, 19:42
Lockis skrev: tor 04 feb 2021, 19:32
Jo, det går visst bra att skapa en personlig profil utan start/stopp. Det går då på min V60CC.

Start/stopp är alltid igång som standard. Då bilen är certifierad med detta.
av valln
När du skapar en ny förarprofil kan du bocka ur start/stopp på den personliga profilen.
Varje gång bilen startas måste du välja din personliga profil på hjulet och som då är utan start/stopp. Enkelt!
Xc60 Polestar vinterdäck?

Hej. Har en xc60 Polestar 2023 med sommardä[…]

Gasspjäll- justering.

Tack för svar! Anledning till frågan […]

740 som krånglar

231 så är det något fel på […]

Åtdragning vattenpump B230E

Enligt Haynes ska vattenpumpens skruvar dras med 2[…]