Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av timebandit
Batti skrev:OJ! Vilken snygg bil! Grattis, mycket snygg kombo med inredningen också!
Tack, blev väldigt positivt överraskad när vi såg den i verkligheten. Inte lätt att välja färger med hjälp av små provbitar och aldrig bilar inne med alla kombinationer Bild
Dundermuppen skrev:Jag personligen hade gjort andra val, men det är ju fel som lastas på mig :-) Du blir nog nöjd med bilen när ni bekantasts lite mer.
Står inte ved du kommer ifrån för bil och numera är det mycket "Data och sånt" i bilar.

/Johannes
Hehe, dom flesta reagerar när man säger ordet Brun lack BildBild Mna måste våga lite nytt med. Så trött på alla enkla tråkiga färger som vit svart och grå trots dom alla nyanserna.
Men ändå skönt att vi alla inte är likadana BildBild
Jo då, står att jag skickade iväg min V60 Classic Summum 2018. Har inte ägt bilen en halv dag än men vilket lyft! BildBildBild
EbbevonVolvo skrev:Den kombinationen är väldigt snygg. Så snygg att jag själv skulle kunna välja det.

Hoppas vecken i skinnet kommer att försvinna. Tyvärr tror jag inte det. Ha koll och reklamera om det inte försvinner.
Å tack Bild Ville välja något "annat" och fastnade för just denna kombon. Har inte ångrat mig ännu. Än snyggare i verkligheten. Så nöjd att säljaren lyckades ge mig märkt innertak istället för den Blonda som skall vara standard.

Nej det tror inte jag heller men det kommer ju komma fler veck när jag börjar sitta in och slita in skinnet rätt? :) Eller tänker du på ev skador som kan uppkomma pga vecken?
LazerHawke skrev:
timebandit skrev: ons 03 feb 2021, 19:22 Tack, då skall jag nog hitta den imorgon BildBild

Varför jag vill dit är att stänga av auto funktionen på värmen.

Skickat från min OnePlus 8T via Tapatalk
Screenshot_20210203-211102.png
Tack :)
Lockis skrev:Grattis! Ett svagt hopp väcktes i mig när jag såg att du ”tjänat” in 4 veckor på leveranstiden. Kanske kan min också komma lite tidigare än beräknat Bild
Säkerligen :) Håller tummarna för dig! Upplevde det som en sjukdom att hålla koll på My Volvo. Borde inte få tillgång dit förrens man har hämtat bilen BildBild
JonasElander skrev:Grattis! Sjukt snygg!
Jag är fegis och hade valt svart läder men är bra med olika :-)
Hahaha, exakt så! Du nämnde det själv Bild
Gjorde medvetet ett annat val än vad jag är bekväm med. Ville ha något nytt eller annat och visst är jag väldigt nöjd hittills Bild

Skickat från min OnePlus 8T via Tapatalk

av least
Vecken i skinnet är inget "fel". Dessa är en konsekvens av att Volvo har valt att använda ett finare, tunnare läder.
Lädret kommer inte att gå sönder på grund av vecken.
Användarvisningsbild
av poscarjr
timebandit skrev: tor 04 feb 2021, 04:44 Så nöjd att säljaren lyckades ge mig märkt innertak istället för den Blonda som skall vara standard.
Riktigt snygg färgkombo måste jag säga och grattis till nya bilen.

Jag tror dock att din säljare hade "tur" med innertaket - det är mörkt som är standard. Väntar själv på en V90CC med Maroon Brown och där är det mörkt i varje fall. Även för en V90 av bilderna i konfiguratorn att döma.
av Lockis
poscarjr skrev:
timebandit skrev: tor 04 feb 2021, 04:44 Så nöjd att säljaren lyckades ge mig märkt innertak istället för den Blonda som skall vara standard.
Riktigt snygg färgkombo måste jag säga och grattis till nya bilen.

Jag tror dock att din säljare hade "tur" med innertaket - det är mörkt som är standard. Väntar själv på en V90CC med Maroon Brown och där är det mörkt i varje fall. Även för en V90 av bilderna i konfiguratorn att döma.

Ingen tur inblandad ;-) Mörkt innertak är standard vid brun klädsel.
Det är väldigt enkelspårigt hos Volvo just nu. Och man kan inte välja till svart innertak utan det ingår vid vissa klädsel alternativ. Man kan dock ha haft möjligheten att välja svart innertak i My-21 early? Denna bör dock vara My-21 late om den just är byggd och hämtad?
Användarvisningsbild
av poscarjr
Lockis skrev: tor 04 feb 2021, 10:16 Ingen tur inblandad ;-) Mörkt innertak är standard vid brun klädsel.
Det är väldigt enkelspårigt hos Volvo just nu. Och man kan inte välja till svart innertak utan det ingår vid vissa klädsel alternativ. Man kan dock ha haft möjligheten att välja svart innertak i My-21 early? Denna bör dock vara My-21 late om den just är byggd och hämtad?
Jag menade tur utifrån att timebandit tycks trott att det var ljust varvid säljaren då säger "lugn, bara lugn - låt mig se vad jag kan göra" :)
Apropå enkelspårigt - på V90CC är panelerna bruna (pitched oak) för Maroon Brown men på V90 (Momentum) är dom i silver (checkered aluminium). Jag försökte få V90-style men det var helt omöjligt.
av Lockis
poscarjr skrev:
Lockis skrev: tor 04 feb 2021, 10:16 Ingen tur inblandad ;-) Mörkt innertak är standard vid brun klädsel.
Jag menade tur utifrån att timebandit tycks trott att det var ljust varvid säljaren då säger "lugn, bara lugn - låt mig se vad jag kan göra" :)
Apropå enkelspårigt - på V90CC är panelerna bruna (pitched oak) för Maroon Brown men på V90 (Momentum) är dom i silver (checkered aluminium). Jag försökte få V90-style men det var helt omöjligt.
Japp! Numera följer panelerna övrig utrustning. Jätte märkligt kan man tycka men samtidigt så blir det väl lättare i fabriken?
Användarvisningsbild
av SirOrdis
poscarjr skrev: tor 04 feb 2021, 10:46 Apropå enkelspårigt - på V90CC är panelerna bruna (pitched oak) för Maroon Brown men på V90 (Momentum) är dom i silver (checkered aluminium). Jag försökte få V90-style men det var helt omöjligt.
Jag har fått ÅF att byta paneler på både en XC90 -17 och S90 -20 för ett par tusenlappar. Det som kan vara lite struligt är att få fram rätt artikelnummer på panelerna men det går bara man vill. :party: Se till att du får tillbaka orginalpanelerna dessutom så kan du sälja dessa och tjäna in lite på kostnaden... :angelo:
av Lockis
SirOrdis skrev:
poscarjr skrev: tor 04 feb 2021, 10:46 Apropå enkelspårigt - på V90CC är panelerna bruna (pitched oak) för Maroon Brown men på V90 (Momentum) är dom i silver (checkered aluminium). Jag försökte få V90-style men det var helt omöjligt.
Jag har fått ÅF att byta paneler på både en XC90 -17 och S90 -20 för ett par tusenlappar. Det som kan vara lite struligt är att få fram rätt artikelnummer på panelerna men det går bara man vill. :party: Se till att du får tillbaka orginalpanelerna dessutom så kan du sälja dessa och tjäna in lite på kostnaden... :angelo:
Eftermontera kan man göra utan problem med dem flesta sakerna, det är som du säger bara att ha art nummer och åka till närmsta ÅF och beställa.
Men från fabrik är man väldigt begränsad idag med interiöra ändringar då dem standardiserat mera.
Användarvisningsbild
av poscarjr
SirOrdis skrev: tor 04 feb 2021, 11:10
Tack för tipset.

Bakbok? Tog ett tag att förstå men du m[…]

Xc60 Polestar vinterdäck?

Vinterdäck som passar finns det gott om, f&au[…]

Givare höger fram V60 2014??

IMG_8766.JPEG IMG_8765.JPEG Hittade dett p&ari[…]

Felkod på en abs-sensor beror knappast p&a[…]