Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tomasaso
Har haft lite stök med luckan till att ladda bilen. Nu har den fastnat helt. Den är av plast så vill inte bända för mycket.
Funderar på om den kan ha frusit fast. Hade bilen på service hos Bilia, sen dess får jag inte upp den, bilen stod ju då inne i värmen många timmar och gottade sig.

Någon annan som haft liknande problem?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tyvärr verkar det vara ett vanligt återkommande problem för många att laddluckorna fryser.
Jag gissar du har fukt in i låset, har hänt mig några gånger. Det har även hänt att det frusit med kabel isatt.
Min lösning var att ta en hårfön och blåsa på, inte för varmt så plasten skadas. Rätt som det släpper det...
Ett annat gammalt tricks för frusna dörrar, modell äldre med nyckel, en påse med varmt vatten. Knyt till så inte vattnet kommer ut. Tryck påsen i ditt fall mot luckan en stund . Är vattnet tillräckligt varmt bör det släppa efter nån minut..
Lycka till..
GoranP skrev:Jag gissar du har fukt in i låset, har hänt mig några gånger. Det har även hänt att det frusit med kabel isatt.
Min lösning var att ta en hårfön och blåsa på, inte för varmt så plasten skadas. Rätt som det släpper det...
Ett annat gammalt tricks för frusna dörrar, modell äldre med nyckel, en påse med varmt vatten. Knyt till så inte vattnet kommer ut. Tryck påsen i ditt fall mot luckan en stund . Är vattnet tillräckligt varmt bör det släppa efter nån minut..
Lycka till..
Tack! Ska testa hårfönen. Måste bara skotta fram bilen först ;-)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kostnad kamremsbyte

Cirka 11 000 kr på Bilia, 2025, för en […]

Byta bromsok bak v50 d3 2012

Det brukar underlätta om man slackar vajrarna[…]

V60 CC svart list runt hjulhus

När jag kikar på bilder ser det ut som […]

EV[emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[e[…]