Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
Hej! Jag undrar hur ni upplever er S60/V60 (antar att dom är likvärdiga) R-design på vintern? Jag bor i norrland och lider sjukt mycket just nu av att åka omkring med en bil med sportchassi. Känns som man studsar omkring i en nöjespark :-D Är dock sjukt nöjd med bilen förutom det faktum att den är riktigt jobbig att köra på vintertid!

Skulle aldrig byta den. Men är intresserad av hur ni andra med sportchassi upplever det?
av Hemingway
Vad är det jobbiga du upplever?

A) Obekväm på knöliga vintervägar - dvs för hårt chassi för din smak?
B) Obekväm på släta vägar, som den inte är sommartid - Kanske att chassit påverkas av kylningen?

Var du nöjd med sportchassit sommartid?

Vad har du för vinterdäck? märke, modell och dimension.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Hemingway skrev:Vad är det jobbiga du upplever?

A) Obekväm på knöliga vintervägar - dvs för hårt chassi för din smak?
B) Obekväm på släta vägar, som den inte är sommartid - Kanske att chassit påverkas av kylningen?

Var du nöjd med sportchassit sommartid?

Vad har du för vinterdäck? märke, modell och dimension.
Ska ge svar enligt din enkät :-D
A) Ja, man studsar omkring och det känns nästan som bilen ska gå sönder.
B) Ine alls obekväm på släta vägar, snarare tvärtom. Som en dröm!
Var du nöjd med sportchassit sommartid? Svar: Väldigt!!! Har svårt att välja en bil utan nu.
Vad har du för vinterdäck? märke, modell och dimension. Svar: Bra fråga, har 18" vinterhjul.
av Hemingway
Okej, det är ju inte direkt underligt att ett sportchassi inte är helt hemma på knöliga vägar. Den hårda sättningen som man uppskattar på slät mark är ju inte väl lämpad på knöliga vägar. Men om det känns som bilen ska gå sönder så är det kanske lite mer än man kan förvänta sig.

Vad kör du på för forts vägar främst? Saltade och fina landsvägar/motorvägar? Vita inlandslandsvägar med varierande snömängd. Skogsvägar med puckelpistliknande beläggning eller små stadsvägar?
av Recharge
Har en XC60 T6 Recharge R-Design My21 och har inte upplevet att den skulle vara stötigare än min föregående XC60 D4 Awd Inscription My19. Har kört båda minus 20 och kallare . Kan ju bero på att Rechargen är lite tyngre och de fungerar bättre med lite hårdare dämpning.

Väcker denna tråden för jag har […]

Sten mellan skiva och bromssköld, eller s&ari[…]

Hej Är det någon som lyckats montera s/[…]

Hjälp att hitta delnummer

Pröva först att få lös rö[…]