NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V50åkare
Jag undrar hur varm bilen blir i kupén när den andvänds och var ligger tempmätaren någonstans?
Har andvändt den i temperaturer från +5 till - 5 grader och bilen är lika kall som det är utanför bilen.
Värmaren går det hör jag och fläkten går nog lite lite om jag känner med handen men ingen värme kommer.
Men när jag startar och börja köra så kommer värmen nästan med en gång.
Men vore trevligt om rutorna vore tinade också, det är väl poängen med en bränslevärmare.
Har dragit igång den med direktstart nu för att testa och då kommer värme, fast nu är det varmare ute.

Någon som kan svara på dessa frågor och eller har liknande erfarenheter i detta ämnet?
av Doby
I min bil blir det iallafall riktigt varmt.
av jensam
Samma här. Min kupé blir riktigt, riktigt varm efter c:a 20 min med värmaren på (c:a 5 grader ute).
av robbancarlsson
jag testade min dieselvärmare för första gången i veckan. jobbade natt och när jag skulle ha bilen på morgonen, så var rutorna tinade och det var varmt och skönt i bilen... (utetemp: -4) så den fungerade som den skulle, och den lär användas flitigt i vinter....
av SAAB_91
Värmen i kupén är det definitivt inget fel på i temperaturintervallet -5 till +5. Till och med stolarna känns genomvarma och sköna.

V50åkare, du programmerar väl in tiden när du skall åka och inte när du vill att värmaren skall starta, då hinner bilen ju kallna en hel del.
Jag hade en bekant som gjorde denna "tankevurpa" och han tyckte förstås att värmaren fungerade dåligt ända tills han kom på den excellenta idéen att läsa i instruktionsboken.
Användarvisningsbild
av mugge
Även min värmer bra i kupén. Har nästa glömt hur det är att skrapa is ;-)
av Dieselkungen
Se till att köra era värmare då och då gäller alla bilmodeller även då den inte behövs tex på sommaren. Annars kan den sluta att fungera. Den sitter som ni säkert sett svåråtkommlig så det är inget man grejjar med på garagegolvet när den är trasig.
av Patcy
Tänkte testa min tillsatsvärmare första gången i helgen, är det något man bör tänka på?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Patcy skrev:Tänkte testa min tillsatsvärmare första gången i helgen, är det något man bör tänka på?
Den ryker som f-n första gången. :P
av Patcy
ok, spännande. Hur länge borde man låta den gå? Det är ju inte riktigt minusgrader än...
Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]

Överhettad motor, grundorsak?

Hur vet du att den är överhettad?? Upp t[…]

Tack, då vet jag. Bilen har gått igeno[…]