Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jaNa
Hej!

Har senaste dagarna stött på märkliga problem. Låser bilen via fjärrnyckeln. Ser att den låses och backspeglarna åker in. När jag sedan ska fjärrstarta bilen så går det inte då den anser sig vara olåst.

I VOC appen är status på dörrar och lås okänd. Och misstänker att den inte vill starta av den anledningen. Är -20 grader hör och det är väl själva fan att man inte kan nyttja finessen. Någon som har tips vad problemet är? :bored:
av jaNa
Hur gör man det? Tacksam för svar.

Bilen är från 2017 och kan varken köra parkeringsvärmare ( sedan innan) och nu inte heller fjärrstart. Känns bara jävligt hopplöst. Verkar som att VOC inte hittar mina dörrar. Haft så 3 ggr på 2 dagar och vissa gånger har det funkat och fjärrstarta och andra gånger går det inte alls för att den signalerar som olåst.
Senast redigerad av 1 jaNa, redigerad totalt 0 gånger.
av valln
Prova att installera om appen?

Som jag fick förklarat av verkstaden, när ingenting fungerar i appen kan det vara problem med bilen.
Fungerar något är det problem med appen.
av jaNa
Måste jag installera om appen på både min och frugans telefon då? Allting i appen verkar bra i övrigt, fjärrstarten har krånglat senaste dagarna då det varit svinkallt. Parkeringsvärmare fungerar inte då batteriet börjar bli dåligt och den klarar då inte av uppstart.

Jag rensade cookies i webbläsaren, hittar inte vart i appen man gör det. Tack!
av jaNa
Installerade om appen och gick ut och ringde volvo on call. Nu står det att dörrarna är låsta. När jag låst den som tidigare idag blinkade inte backspeglarna, nu gjorde de det och det står att det är låst.
Tänker kolla imorgon när bilen ska användas om fjärrstarten funkar.

Tack för hjälpen, återkommer om det blir mer strul.
av JMats
Har precis samma problem, uppkommer ibland vid kallare väder. Blinkar inte bilen när man låser den så fungerar inte fjärrstarten. Sist jag smorde låskistorna upplevde jag att det blev bättre, kan det finnas ett samband?

Bra jobbat. Hur många laddstopp behövd[…]

Pilot Assist - finns det olika?

Min 2019 lägger av i 140 km/h, tror jag det &[…]

Carplay trådlöst?

Jag har själv sökt svar och lösning[…]

Fel troligen löst. ABS-sensor (VF) krån[…]