- fre 27 jul 2007, 15:24
Jag har min bil helförsäkrad hos Volvia med alla deras tilläggsförsäkringar. Bilen är en 04:a och körsträckan är satt mellan 1500-2000 mil, detta kostar mig ca 4400/halvåret. För skojs skull slog jag in samma uppgifter på deras hemsida och hamnade nu på 3600/halvår, dvs 900 kronor billigare. Ringde dem och frågade hur det låg till och de bad att få återkomma. En stund senare ringde de upp och berättade att när försäkringen tecknades gällde uppgifterna för år 2006 och det var därför det blev en skillnad. Uppgifterna på deras hemsida gäller för år 2007. Detta köpte jag rätt upp och ner och frågade då om jag från och med nästa förfallodag skulle få billigare försäkring, dvs runt 3600/halvår. Det kunde de inte svara på, fråga mig inte varför :???:
Vad tror ni kommer hända eftersom Volvia inte kunde svara på detta. Kommer jag få en sänkning eller kommer premien ligga kvar på samma nivå? Kanske en höjning? Jag tycker det är rimligt att jag ska få det pris som gäller på deras hemsida, dvs en premiesänkning i mitt fall. Tilläggas, om det nu har någon betydelse har jag inte behövt utnyttja försäkringen, jag har heller inte blivit av med mitt körkort eller fått några fortkörningsböter. Hur fungerar sånt här egentligen, ändras inte premien om man inte säger till och påpekar sådana här grejor eller räknar f-bolagen med att man sin vana trogen betalar och ser glad ut?
Verkar lite skumt det här :???:
Vad tror ni kommer hända eftersom Volvia inte kunde svara på detta. Kommer jag få en sänkning eller kommer premien ligga kvar på samma nivå? Kanske en höjning? Jag tycker det är rimligt att jag ska få det pris som gäller på deras hemsida, dvs en premiesänkning i mitt fall. Tilläggas, om det nu har någon betydelse har jag inte behövt utnyttja försäkringen, jag har heller inte blivit av med mitt körkort eller fått några fortkörningsböter. Hur fungerar sånt här egentligen, ändras inte premien om man inte säger till och påpekar sådana här grejor eller räknar f-bolagen med att man sin vana trogen betalar och ser glad ut?
Verkar lite skumt det här :???:
S60 2.5T - Trevlig bil.