- ons 27 jan 2021, 23:51
#1426058
Hej!
Jag har tänkt att göra om extraljusinstallationen som volvo gjorde på min bil på den gamla tiden det begav sig.
Det sitter tre stycken Hella Compact 2002 i fronten med vardera 100W om det är H1:or?
300W totalt alltså.
Till dessa är det dragit 2.5mm2 till en Hella reläsockel och med en säkringsmodul med säkring.
Relät är ett slutande enkelrelä på 40A och säkringen är den också på 40A.
Vad jag vet så drar lamporna max 25A tillsammans.
Varför är det avsäkrat med 40A och ett relä på 40A ?
Vad är det som gäller i min kombination?
Osäker på vad strömbrytarknappen i kupén är avsedd för ström.
Är det inte 30A relä och 30A säkring som gäller?
Är det kablaget man har valt att avsäkra med 40A? Vet inte vad 2.5mm2 krävs för säkring?
Jag har tänkt att göra om extraljusinstallationen som volvo gjorde på min bil på den gamla tiden det begav sig.
Det sitter tre stycken Hella Compact 2002 i fronten med vardera 100W om det är H1:or?
300W totalt alltså.
Till dessa är det dragit 2.5mm2 till en Hella reläsockel och med en säkringsmodul med säkring.
Relät är ett slutande enkelrelä på 40A och säkringen är den också på 40A.
Vad jag vet så drar lamporna max 25A tillsammans.
Varför är det avsäkrat med 40A och ett relä på 40A ?
Vad är det som gäller i min kombination?
Osäker på vad strömbrytarknappen i kupén är avsedd för ström.
Är det inte 30A relä och 30A säkring som gäller?
Är det kablaget man har valt att avsäkra med 40A? Vet inte vad 2.5mm2 krävs för säkring?
Volvo S40N 1.8 -06