Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Eframx
Hej

Helt nybliven volvoägare sen igår. Helälskar bilen men har lite problem.
Jag lyckas inte ladda den i laddstolpen på jobben. Det är en Bee station.
Appen och allt funkar som så, laddaren startar och säger att den laddar, men lampan vid uttaget i bilen lyser rött när laddningen slås på. Har tyvärr inte hunnit testa hemma med laddkabeln som följer med så har ingen aning om den ger fel alltid, eller bara vid denna stationen.

Jag noterade också att plasten på Typ-2 kontakten från laddstationen var trasig på underkant ifall det gör att den inte sitter i lika väl, eller inte kan låsa kontakten på undersidan, om det kan va nått sånt?

Har aldrig ägt en Volvo innan, och har aldrig haft en plug-in innan så känner mig lite lost :D
Några idéer?
av ridax
Prova ladda från något annat ställe. Läs av och nollställ felkoder och prova igen. Funkar inte det så finns det en säkring vid typ2 intaget (bakom skärmen). Annars risk för att obc laddaren behöver bytas.
av Eframx
ridax skrev: tor 28 jan 2021, 21:57 Prova ladda från något annat ställe. Läs av och nollställ felkoder och prova igen. Funkar inte det så finns det en säkring vid typ2 intaget (bakom skärmen). Annars risk för att obc laddaren behöver bytas.
Tack

Jag felanmälte sladden till Bee så dom förhoppningsvis kan laga den.

Jag provade även ladda hemma då jag i förrådet har 3-fas med extra 230VAC uttag och egen jordfelsbrytare och den laddade fint. Så inget fel på bilen iaf!
känns ju skönt :P Nu behöver jag bara få däcktrycksgivarna att lira, och få VoC inkopplad, vilket vägrar funka just nu (suck)
av Niclas
Gällande VOC och aktivering. Har du kollat så att bilmodemet inte står att att använda eget SIM-kort. Det enklaste är nog till och med att bara stänga av det och testa aktivera VOC
av Eframx
@Niclas, Det visade sig vara så enkelt som att bilen själv inte var "aktiv" så jag var tvungen att slå in en kod jag fick av VoC kundtjänsten då gick allt igång direkt =)

Då förstår jag. Det kan vara v&au[…]

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&[…]

Vilket pill, då har du att göra. :-) […]

Hjälp! Får felkod P030300 med den enkla[…]