Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena! Har mätt upp och kollat och glödstiftet på cylinder 2 verkar ha gått åt pipan. 120ohm när de andra ligger på drygt en halv ohm.

Vida är ganska otydlig när jag kollar på vad som ska tas av för att komma ner till stiften, det är en större luftslang av plast som går över motorn som ska av, sen ska jag se om jag in tråckla mig förbi eller om jag behöver plocka av ett par bränsleslangar och lite annat för att komma ner till kåpan som döljer glödstiften. Efter det verkar det inte vara några problem att komma åt stiften, det enda jag är rädd för är att de suttit där i 25000 mil och kan ha fastnat.

Planen är att göra det över ett par dagars tid och gå in och rucka på dem och spraya wd40 om de inte kommer ut frivilligt. Har fått några offerter från verkstäder men jag vet inte om risken för att en pinne knäcks och faller ner i cylindern är inräknad i priset.

Så, är det någon här som bytt stiften själv tidigare? På D2 sitter de på avgassidan av motorn mot torpedväggen men fortfarande uppepå motorn så det känns inte som att det borde vara några större problem att fixa själv.
MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta byte[…]

Justera dimljus V90-18

Insex underifrån i ett hål,minns ej st[…]

V60 D3 tillverkad 2018 03.

Kan man med hjälp av motorns serienummer, art[…]

Polestar 5

1,8 miljoner med lite utrustning, som hittat! :-)