Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av bilman
Glödlampindikatorn lyser några sekunder och slocknar. Hände flera gånger senaste veckan. Trots att den slocknar så kollade jag ytterbelysningen runt om- Allt OK. Troligen en lampa sitter lite löst. Kan vara vilken lampa som helst. Vore inte alls bra om blinkers eller bromsljuslampan pajar i kön på E4. Är enda lösningen att känna och vrida på varenda lampa i bilen?
av Ulf965
Om det är en lampa till bromsljus lyser endast glödlampsindikatorn när du trampar på bromspedalen. Om detta är fallet blir det ju inte så många lampor att undersöka.
Användarvisningsbild
av lennarte
Alla glödlampor är inte kopplade genom glödtrådsvakten. Det är "bara" p-ljuset (lnkl. nummerskylt belysningen) , halvljuset och bromljuset (inkl "3dje bromsljuset"). Plus e.v varselljusen. Har du dragkrok så börja med att kolla/byta släpvagnkontakten, där brukar det kunna fela.
av bilman
Tackar så mycket. Apropå släpvagnkontakten , en arbetskamrat hade problem med blinkersen, till och med verkstan stod rådlös. Det visade sig så småningom att felet fanns i släpvagnkontakten. Han kunde tyvärr inte förklara sambandet mellan denna kontakt och blinkersen. En sak är klar, denna kontakt kan spöka i bakgrunden.

Då har ju xbb en väldigt bekväm ([…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hittade 10mm djupt ytterligare. Detta är slut[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Drog du åt bärarmarna med bilen upphiss[…]

Airbag

Jag har en S60 T 01a, som jag har fått prob[…]