OskarOskarsson skrev:Det lär väl vara bud på fel på basen om det inte skakar o vibrerar mm då den "maxas".
När jag spelar inte särskilt högt med mina dubbla sk 218-subbasar a 100 kg och 0,5 m^3
styck (i huset - inte i bilen :) ) kan jag få mejl kl 2 på natten från grannen typ 75 m bort
om sätta ner basen för hans säng hoppar runt på golvet och spelar jag högre börjar det
trilla ner lampor från taket och grejer från hyllor mm (hemma hos mig) om de ej säkras.
MVH
Fast detta är inte relevant med TS fråga då bilen inte har gigantiska subbasar. I vilket fall låter historian rätt skarvad för skulle ens sängen hoppa 75m bort i ett annat hus så skulle fastigheten basarna står i vara rätt skadad iom vibrationerna med krossade rutor m.m.
Vrider man upp basen och lyssnar normalthögt så ska det normalt inte komma skramlande vibrationsljud och det TS beskriver är säkerligen det jag hade på min bil och jag hört i många andra V60/V70/XC60. Man hör det spridas diffust ifrån sidorna och kommer ifrån dörrarna/B-stolparna, jag har löst det på min bil och nu kan jag spela rätt högt utan att det blir störande vibrationer om man nu inte har lösa saker i typ dörrsidorna.