Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1424951
V1ctor skrev:Var precis i kontakt med verkstan i ärendet. Förklarade situationen att de strulat två kalla morgnar förra veckan och efter lite knappande så såg han att det går på goodwill.
Xanthopteryx skrev: mån 18 jan 2021, 10:54 Hur har ni fått reda på goodwill?
Till mig svarade man att sådant söks först när bilen är inne för åtgärd. Vill ju gärna ha det klart innan så man slipper bråka med 5.000 spänn hotandes runt hörnet.
FredrikH78 JimpaÅgren exempelvis, kan jag hänvisa till något eller någon?
Lite knappande...?
Alltså kan han hitta något i systemet om detta antar jag då?
Vore intressant att veta, vad jag skall säga till verkstaden så jag kan få besked INNAN jag lämnar in bilen.
#1425316
Xanthopteryx skrev:
V1ctor skrev:Var precis i kontakt med verkstan i ärendet. Förklarade situationen att de strulat två kalla morgnar förra veckan och efter lite knappande så såg han att det går på goodwill.
Xanthopteryx skrev: mån 18 jan 2021, 10:54 Hur har ni fått reda på goodwill?
Till mig svarade man att sådant söks först när bilen är inne för åtgärd. Vill ju gärna ha det klart innan så man slipper bråka med 5.000 spänn hotandes runt hörnet.
FredrikH78 JimpaÅgren exempelvis, kan jag hänvisa till något eller någon?
Lite knappande...?
Alltså kan han hitta något i systemet om detta antar jag då?
Vore intressant att veta, vad jag skall säga till verkstaden så jag kan få besked INNAN jag lämnar in bilen.
Du hävdar att det är ett känt fel och ska gå på Goodwill. De har en sida för ärenden som Volvo har gått med på som goodwill.
#1426006
Xanthopteryx skrev:
V1ctor skrev:Var precis i kontakt med verkstan i ärendet. Förklarade situationen att de strulat två kalla morgnar förra veckan och efter lite knappande så såg han att det går på goodwill.
Xanthopteryx skrev: mån 18 jan 2021, 10:54 Hur har ni fått reda på goodwill?
Till mig svarade man att sådant söks först när bilen är inne för åtgärd. Vill ju gärna ha det klart innan så man slipper bråka med 5.000 spänn hotandes runt hörnet.
FredrikH78 JimpaÅgren exempelvis, kan jag hänvisa till något eller någon?
Lite knappande...?
Alltså kan han hitta något i systemet om detta antar jag då?
Vore intressant att veta, vad jag skall säga till verkstaden så jag kan få besked INNAN jag lämnar in bilen.
Då får du kontakta verkstaden och fråga om problemet med frusna låskistor går på goodwill.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1426122
Det finns gränser för hur generösa Volvo Cars Sverige är i denna fråga. Fick precis besked att jag får bekosta åtgärd för mina båda frusna bakdörrar själv. XC90 MY2016 med 7300 mil. Auktoriserad verkstad sedan start kanske bör tilläggas. Materialkostnaden är drygt 6000 spänn och sedan tillkommer tydligen ett ganska omfattande arbete. Ska höra med försäkringsbolaget.
#1426350
Fick min bakdörr fixad idag. Det var en vajer som hoppat ur, inget trasigt.

Kostade 1680 kr och jag har ringt 2 olika verkstadschefer, det verkar va ett känt problem.
Det tråkiga är ju att nu vet jag inte om jag vågar använt bakdörrarna under vintertid, det blir dyrt i längden😅

Bilen är från 2018 och jag har ägt den sen ny och har 2600 mil å mätaren.
#1426559
Jahapp. Då var det dags igen. Passagerardörren den här gången. Bägge bakdörrarna byttes låskistor i för mindre än två veckor sen så dessa funkar. Men nu var det ju ytterligare lite kallare inatt så då dök problemet upp på en av framdörrarna men det släppte efter att bilen stått på tomgång ett tag. Ska kolla imorgon om det är samma problem.
Någon mer som haft problem på framdörrarna på en V90?
#1426789
Har testat en ny spray för mig i dag. Gillar inte silikon egentligen men testade i dag biltemas silikonspray, rikligt i låsmekanismen när bilen va varm. Ska gå ut och kolla hur det verkade efter handbollen som jag hoppas Sverige tar hem.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1426810
GLIZ skrev:Har testat en ny spray för mig i dag. Gillar inte silikon egentligen men testade i dag biltemas silikonspray, rikligt i låsmekanismen när bilen va varm. Ska gå ut och kolla hur det verkade efter handbollen som jag hoppas Sverige tar hem.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Här är minus 12 nu och dörrarna på bilen går att öppna. Innan jag körde iväg i dag vid 13:00 tiden gick inte bakdörrarna att öppna. Va hemma en sväng runt 14:00 och sprayade dörrarnas låsmekanism och nyss gick dörrarna att öppna efter 2 timmar i kylan.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Som i rubriken, någon som fått P3.0.3 […]

Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]