Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nyppa
Hej!

Hoppas på få hjälp lite snabbt. Är spekulant på en V70 2.0F 2008 Momentum.

CD/Radio, klimatanläggning och parkeringssensorer fungerar inte eftersom styrenheten till telefon är trasig.

Jag har en bit att köra och det ska tydligen inte bli särskilt varmt i bilen eftersom kupefläkten inte heller fungerar. Funderar därför på att köpa en styrenhet på skroten och ta med och byta på plats.

Kallas styrenheten för något speciellt? Antar att det är den här... https://www.bildelsbasen.se/?link=item& ... d=43456948

Är det någon som vet var den sitter och vilka verktyg jag behöver ha med mig för att byta den?

Kommer det att funka efter jag har bytt den eller måste man till Volvo och få den inprogrammerad eller nåt?

Ett annat alternativ kanske kan vara att köpa en 12v kupevärmare och ta med sig. Men frågan är om det räcker till.
Någon som har någon annan smart lösning? Kan man skrämma igång kupefläkten på något vis?
av dannesk
Svårt att säga vad som är fel på fläkten utan att felsökt. Angående styenhetern så gissar jag på att man måste gifta in den i bilen med mjukvara, har inte kollat i Vida själv.
av frippe64
nyppa skrev: mån 18 jan 2021, 12:27
CD/Radio, klimatanläggning och parkeringssensorer fungerar inte eftersom styrenheten till telefon är trasig.
Är det här med sanningen överensstämmande? Låter märkligt i mina öron...
av nyppa
dannesk skrev:Svårt att säga vad som är fel på fläkten utan att felsökt. Angående styenhetern så gissar jag på att man måste gifta in den i bilen med mjukvara, har inte kollat i Vida själv.
Vad brukar ett sådant giftemål kosta ungefär? :-) Vart får ni alla som har Vida tag på det?

frippe64 skrev:
nyppa skrev: mån 18 jan 2021, 12:27
Är det här med sanningen överensstämmande? Låter märkligt i mina öron...
Enligt säljaren var det ett bekräftat fel av verkstad.
av dannesk
nyppa skrev:Vad brukar ett sådant giftemål kosta ungefär? :-) Vart får ni alla som har Vida tag på det?
Ingen aning om vad det kostar.

Vida kan man ladda ner på nedan länk. Jag kör bara VmWare och VirtualBox filerna, inte ren installation iom att det är så jobbigt att få till en korrekt installation.
https://volvodiag.com/
av nyppa
dannesk skrev:
nyppa skrev:Vad brukar ett sådant giftemål kosta ungefär? :-) Vart får ni alla som har Vida tag på det?
Ingen aning om vad det kostar.

Vida kan man ladda ner på nedan länk. Jag kör bara VmWare och VirtualBox filerna, inte ren installation iom att det är så jobbigt att få till en korrekt installation.
https://volvodiag.com/
Sweet! Tackar!
av Metod
Någon som vet vart man kan få tag på VIDA 2014D iso fil eller installationsfil? Ovannämnd länk tar numera betalt för tillgång till VIDA.

Tack på förhand!
av vjohnj
Metod skrev:Någon som vet vart man kan få tag på VIDA 2014D iso fil eller installationsfil? Ovannämnd länk tar numera betalt för tillgång till VIDA.

Tack på förhand!
Vad får dig att tro att de tar betalt?
Användarvisningsbild
av Steffe3
Tyckte också det lät skumt, men dom gör faktiskt det. En avgift på $5 per år för access. Vilket troligen gör att personen lär bli större mål för att bli nedstängd, eftersom han tar betalt för någon annans mjukvara.

Bild
Senast redigerad av 1 Steffe3, redigerad totalt 0 gånger.
Volvo Selekt garanti

Det var bland det dummaste jag hört, nu har j[…]

Hej igen. Bytt pcv huset inkl slangar. Motorlampa […]

Okej. Tack för svar! Jag var lite inne p&ari[…]

Nu har jag testar att smörja kontakten p&arin[…]