Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chabby
oke... tog bort listen och såg en linje man kunde skära efter.. får se vart jag sätter den då det kanske är väldigt lätt att bryta av den om man skulle gglömma den..! men vart ska värmaren sitta då? Är det baksidan av motorn?
Användarvisningsbild
av #27
chabby skrev:men vart ska värmaren sitta då? Är det baksidan av motorn?
Ja det är på baksidan.
av chabby
ser man vart den ska sitta om man går under motorn och tittar? Nån som har en bild?
Användarvisningsbild
av #27
chabby skrev:ser man vart den ska sitta om man går under motorn och tittar? Nån som har en bild?
Läs först monteringsanvisningen sen så är det inge problem att se var den ska sitta om du inte har en AWD då är det lite svårt att få ditt den..

http://vccs.volvocars.se/accessories/ii/
av chabby
Oke jo jag har läst den om jag tog hem rätt s60/v70.. det fanns ju 4 olika till s60 men det e väll samma kanske? aja ska försöka montera i veckan hejhej
av chabby
Körde upp bilen på en smörjbtygga för att kolla vart jag skulle sätta värmaren.. Såg många gängade hål? Om du står under motorn och med magen mot fronten och tittar uppåt ska den sitta på vänster sida av motorn då?.. Nån som har en bild skulle underlätta då kansek? //peter
Användarvisningsbild
av lexus
Så här sitter motorvärmaren när den är monterad. Du ser även värmeskyddsstrumpan som jag trätt över sladd och kontakt. Tyvärr är det ingen vidvinkelbild men förhoppningsvis kan du ändå se var värmaren sitter. Den svarta bulten och hylsan håller spännblecket på plats som sedan ligger mot motorvärmaren. Du ser även lite värmeledningspasta som sticker fram.
Bild
av chabby
Okey Har tagit en bild med mobilen och nu när jag jämför så ser det ut som om jag kollat in rätt grej.. bara det att jag har ett till rör som går rakt över (det kommer uppifrån) där jag ska skruva bullten.. vad kan det vara?
Din motor ser J*vligt fräsch ut.. har du putsat någe elller? Det där röret som går mitt över vart får man tag på ett som är i rostfritt som du har? samma vill jag ha det här turbo röret som går rakt över motorn? hur postar jag bilder som du har gjort? så kan jag visa den på min mobil //Peter
Användarvisningsbild
av lexus
Här har du en bild från motorn där jag får med lite mer. Motorvärmaren monterade jag till vänster vid den röda pilen. Att motorn är så ren beror på att bilen är ny. Bilderna laddar jag upp till mitt webbhotell och sedan länkar jag till bilden i inlägget genom att skriva [img]http://bildens%20adress[/img].

Bild
av chabby
oke... Hur har du tagit bilden? rakt underifrån antar jag? Den ska alltså mer till vänster än till höger om man utgår från mitten av motorn?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Jag använder Sensus navigation hela tiden. Ba[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min verkmästare säger att 3517422 ä[…]

nackdelar med Running Boards

Dom är mer snygga en användbara tycker j[…]

Alla XC40 med Sensus kommer få en mjukvaru u[…]