poseidon skrev:Problemet är ju att politik kan döda 2a-handsvärdet.Folk som vill ha turbobil men kör under 1000mil/år och lägre skatt?
Vem letar efter en etanolbil idag?
@AndS, Njae E85 är för roligt att gasa med så man tankar extra E85 ändå.
Moderator: Moderatorer
poseidon skrev:Problemet är ju att politik kan döda 2a-handsvärdet.Folk som vill ha turbobil men kör under 1000mil/år och lägre skatt?
Vem letar efter en etanolbil idag?
AndS skrev:Eller 6000:-/år och de bilar som diskuterades med inköp 800" eller förmånsvärde på 11000:-/mån är det belopp i felmarginalen.Pengar är pengar. Man kan göra mycket kul för 6.000 per år.
Politik är sedan en annan fråga, låt oss utgå från den fakta som nu gäller.
Vad som är dyrt är så subjektivt utifrån vad man värderar och har plånbok till.
KalleJ skrev:Folk som vill ha turbobil men kör under 1000mil/år och lägre skatt?2.5FT har ju högre andrahandsvärde än 2.5T på V70II. Så ja, det finns en efterfrågan.
Xanthopteryx skrev: ↑fre 15 jan 2021, 17:29Räknar man så skulle man inte alls valt den bilen. Det är då det blir sila mygg och svälja kamelerAndS skrev:Eller 6000:-/år och de bilar som diskuterades med inköp 800" eller förmånsvärde på 11000:-/mån är det belopp i felmarginalen.Pengar är pengar. Man kan göra mycket kul för 6.000 per år.
Politik är sedan en annan fråga, låt oss utgå från den fakta som nu gäller.
Vad som är dyrt är så subjektivt utifrån vad man värderar och har plånbok till.
Xanthopteryx skrev: ↑fre 15 jan 2021, 19:05 Bara för att jag väljer en dyr bil behöver ju inte det innebära att jag inte väljer med omsorg och försöker att spara in där jag anser att det ändå är vettigt.Dialogen var bilar runt 800" och med förmånsvärde över 11000:-/mån, du och jag kör lågbudget
Vi valde en dyr bil, ja (V90 D4 AWD), men noga valda tillbehör för att ge så mycket mervärde som möjligt i förhållande till pris.
Likaså valde vi en diesel för att även där spara in.
Brukar du stå och riva sönder tusenlappar i duschen bara för att du inte tänker att du kanske kunde sparat dem? Samtidigt som du ändå kanske bor i ett hus, vilket är långt ifrån billigt.
https://www.youtube.com/watch?v=HVMqc05XYHs Liten […]
https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=15&[…]
Jag gjorde nyligen en dagsresa på 140 mil me[…]