Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fregurt
Hej,

Duschade bilen på tvätten och noterade att min bil saknar ett lock på stötfångaren bak. Bilen är en V70 D4 2014 års modell.
Störigt så in i bomben. Någon som vet vad denna del heter och om man kan köpa en ny?
Bilagor
Bil (2).jpg
Bil (2).jpg (234.98 KiB) Visad 1436 gånger
Användarvisningsbild
av fjohan82
Täcklock till fästet för bogserögla/bogserkrok (eller vad man väljer att alla det), din Volvo ÅF kan ta hem och lacka ett sådant. Dock vet jag inte vad det kan kosta...
Eller ringer du till någon bilskrot, exempelvis JB i Jönköping (stor Volvoskrot) och kolla om de har något lock från någon bil där stötfångaren är skadad.
av dannesk
fregurt skrev:Hej,

Duschade bilen på tvätten och noterade att min bil saknar ett lock på stötfångaren bak. Bilen är en V70 D4 2014 års modell.
Störigt så in i bomben. Någon som vet vad denna del heter och om man kan köpa en ny?
Du borde väl veta att du alltid kan köpa originaldelar hos din närmaste Volvo ÅF. Artikelnr finns inte i Vida så du får beställa hos ÅF eller försöka hitta på skroten.
Bilagor
lock.jpg
lock.jpg (56.73 KiB) Visad 1411 gånger
Volvo Selekt garanti

Tyvärr verkar det svårt att hitta offic[…]

Verkar ha kollat mer eller mindre allt man kan. &A[…]

Skulle nog köpt en ny kamaxelgivare förs[…]

Ljusreglage problem

Hej alla Kikar lite på en XC90 D5 AWD 2016 […]