Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jensen
Den här diskussionen börjar kännas lite löjlig, alltså hur kan man gå ut och skriva att en specifik verkstad suger och att även samtliga verkstäder i Stockholm är så jäkla dåliga???
Skulle vilja veta vad greeken har råkat ut för som är så jäkla dåligt att du tar i med din kritik så???
Det rullar en hel del Volvobilar i detta land, och vi på denna sajt är inte överdrivet många, att då gå ut och kritisera eller dra alla över samma kam och skriva att den verkstaden är kass, så tycker jag att man skall kunna lägga fram något mer än att dom visste inte vad som skulle bytas när ratten vibrerar.
Jag tror personligen att dom som gnäller mest är dom som tycker att det är dyrt att serva på Bilia eller nån annan utav märkesverkstäderna.
Som sagt greeken,skulle vara kul att få veta vad du råkat ut för.
Glöm sen inte alla dom tusentals kunderna som är nöjda med märkesverkstaden, för det finns såna också.
Användarvisningsbild
av greeeken
Jensen skrev:Den här diskussionen börjar kännas lite löjlig, alltså hur kan man gå ut och skriva att en specifik verkstad suger och att även samtliga verkstäder i Stockholm är så jäkla dåliga???
Skulle vilja veta vad greeken har råkat ut för som är så jäkla dåligt att du tar i med din kritik så???
Det rullar en hel del Volvobilar i detta land, och vi på denna sajt är inte överdrivet många, att då gå ut och kritisera eller dra alla över samma kam och skriva att den verkstaden är kass, så tycker jag att man skall kunna lägga fram något mer än att dom visste inte vad som skulle bytas när ratten vibrerar.
Jag tror personligen att dom som gnäller mest är dom som tycker att det är dyrt att serva på Bilia eller nån annan utav märkesverkstäderna.
Som sagt greeken,skulle vara kul att få veta vad du råkat ut för.
Glöm sen inte alla dom tusentals kunderna som är nöjda med märkesverkstaden, för det finns såna också.

för det första kan man säga att man bilvit illa bemöt när man lämnar i bilarna för service.
bilarna är oftast alltid smutsiga vid förarstolen efteråt.Oftast så är det så att de inte har fixat det man sagt till om m.m
Nej jag glömer inte dom som är nöjda, men glöm inte heller att dom som inte är nöjda.
Vi låter det vara här i stället så slipper vi bråk o så.
Alla har en egen uppfattning om saker o ting
Användarvisningsbild
av Jensen
Att en grinig servicemottagare tagit emot dig tidigt på morgonen är väl aldrig kul, men att pga det gnälla på att alla märkesverkstäder är så dåliga är inte ett argument som håller.
Har du sen betalt för något som skulle fixas men inte fått det åtgärdat så får du väl ta och reklamera det så att dom får åtgärda felen.
En smutsig förarstol är inte heller så kul att sitta i, men dom grejerna du gnäller på håller inte för att stödja ett sådant uttalande om verkstäderna .
av åklagarn
greeeken skrev:
CarMan skrev:
henka35 skrev:Hej

En annan viktig sak är att komma ihåg att många verkstäder inte alltid gör det som står i protokollet. Be att de sparar de gamla filtrerna eller märk dem. Så att du kan kolla att det är bytt.
Vet ett exempel där det är uttalat från ledningen att på "hyrbilar" kollar vi bara att det finns olja. Sedan ska boken stämplas!

/Henrik
dom ditaljer som ska bytas på de olikaservisarna är den enkladelen av jobbet, den klarar alla verkstäder av. det svåra är att veta bilmodellens brister & hur man kolla dom, så att ägaren kan köra helt utan problem till nästa service. /här slår ingen märkesverkstan)

det där att delar inte byts, är inte det en skröna?
jag vet folk som bara för att jävlas märker dom nya delarne likadant som dom gammla om dom ser en märkning.

Man kan helt klart se här att du MÅSTE jobba i nån volvo verkstad.
Att märkesverksäder kan bilarna bäst kan stämma, men det gäller inte Volvo.
Bilia i haga norra måste ha en av världens mest inkompenteta mekaniker.
Att veta bilmodellens olika brister kan en bra verkstad oxå veta, Speciellt om de har tillgång till Vadis.
Om det stämmer nu som du säger att du har gjort 10 000 ,oös servicen vid redan 4500 mil måste du ha blivit brejält blåst.
Visst bilen vet när den ska in på service, den rknar ut hur långt du kört, hur hårt du kört, hur många timmar motorn har gått m.m mera men i ditt fall skiljer det ganska mkt.

det är väl dina turk kompisar som är så kassa dom som du brukar få hjälp av, samma personer som du hänvisar till när du tycker att dom har rätt
av åklagarn
jag tycker förresten att en del här på forumet hade varit betjänta av en kvällskurs i svenska
Användarvisningsbild
av CarMan
åklagarn skrev:jag tycker förresten att en del här på forumet hade varit betjänta av en kvällskurs i svenska
jag är ordblind, du får gärna bota mig.
sen så är jag rätt så slarvig när jag skriver, titar inte på vilka tangenter jag trycker på. :oops:
av åklagarn
CarMan skrev:
åklagarn skrev:jag tycker förresten att en del här på forumet hade varit betjänta av en kvällskurs i svenska
sen så är jag rätt så slarvig när jag skriver, titar inte på vilka tangenter jag trycker på. :oops:
fel gubbe........

Fixade till "citeringen" på några av dina inlägg... Glöm inte bocka ur "Inaktivera BBCode i det här inlägget", för du hade i bocken och då citeras iofs texten, men det blir inga citatrutor, så det blir lite "plottrigare".
Mvh Ramon /Admin
Användarvisningsbild
av greeeken
CarMan skrev:
Alla skriver fel så skit samma tycker jag
Användarvisningsbild
av A80TD
Lånar tråden då den inledningsvis :wink: berörde vad jag undrar över.
Min bil meddelar nu att det är dags för service. Det är 630 mil och 2½ månad sedan den var in på servicen. Borde det inte gå 2000 mil innan det är dags igen och visst är väl serviceindikatorn nollad iom att Volvoverkstan gjort jobbet?
Jag kan tänka mig ett olje+filterbyte i egen regi 1000 mil efter de riktiga servicarna men banne mig inte in på verkstad med så korta intervall :???:
Användarvisningsbild
av Bosa
A80TD skrev:Lånar tråden då den inledningsvis :wink: berörde vad jag undrar över.
Min bil meddelar nu att det är dags för service. Det är 630 mil och 2½ månad sedan den var in på servicen. Borde det inte gå 2000 mil innan det är dags igen och visst är väl serviceindikatorn nollad iom att Volvoverkstan gjort jobbet?
Jag kan tänka mig ett olje+filterbyte i egen regi 1000 mil efter de riktiga servicarna men banne mig inte in på verkstad med så korta intervall :???:
Du har gjort service på en allbilsverkstad som inte klarat av att nollställa serviceindikatorn. :lol:

Nä men skämt åsido så verkar det som om det glömts bort att nollställa serviceindikatorn. Slå en signal till verkstaden eller sväng förbi så ska de kunna fixa det åt dig.

Vad mäts förresten för att hålla reda på när det är dags för service om man ser bara till mil och inte hur lång tid som gått, de faktiska milen som bilen rullat eller antal mil sen senaste nollställning?

Är det en volvofälg?

Volvo v60 t3

Hej Idag hände någonting riktigt konsti[…]

Är Tesla Y verkligen på 360 l? J[…]

Felkod B5

Hej allihop! Vi var och kollade på en XC60[…]