Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Martin_J.N
Jag tycker det är bra, motorn är bra ljummen på min bil.
Får varm luft direkt ifrån fläkt på mornarna. Kan dock inte jämnföra med något annat då denna är min första motorvärmare.
Denna typen av motorvärmare behöver man inte oroa sig för att gå på och installera själv, det är väldigt enkelt och man får en bra beskrivning till.
Underlättar grymt om du kan göra det på en billlyft.
Användarvisningsbild
av lexus
Martin_J.N skrev:Jag tycker det är bra, motorn är bra ljummen på min bil.
Får varm luft direkt ifrån fläkt på mornarna. Kan dock inte jämnföra med något annat då denna är min första motorvärmare.
Denna typen av motorvärmare behöver man inte oroa sig för att gå på och installera själv, det är väldigt enkelt och man får en bra beskrivning till.
Underlättar grymt om du kan göra det på en billlyft.
Jag fick faktiskt ingen beskrivning tillsammans med motorvärmaren. Fast det går väl att använda den man laddar ner från volvos hemsida?
Användarvisningsbild
av #27
lexus skrev: Jag fick faktiskt ingen beskrivning tillsammans med motorvärmaren. Fast det går väl att använda den man laddar ner från volvos hemsida?
Låg det inte en lapp med en internetadress i kartongen?

Och ja det funkar utmärkt med den man laddar ner.
Användarvisningsbild
av Cimmen
Jag såg att du kunde köpa till mjukvara för timer som sköts från färddatorn, skulle vara skönt att slippa ha timern på väggen och istället ha det i bilen..

Någon som vet nåt mer om detta, verkar som att man måste köpa till AEM??

Pris???
av chabby
Okey det låter som om jag beställer en imorn när jag lämmnar in den på servic.. Men det där men timer i färddatorn låter rätt bra.. det ska jag fråga dom om!
av chabby
var inne och beställde en motorvärmare inkl kupévärmar utaget 2000 tror jag fick betala.. nu återstår bara moneting.. fundera på en sak om Orginal motorvärmaren Calix kommer det verkligen varmluft ur fläkt systemet?
hörde om det där med timer i färddatorn oxo 3500 extra skulle det kosta...

//Peter
Användarvisningsbild
av lexus
chabby skrev:var inne och beställde en motorvärmare inkl kupévärmar utaget 2000 tror jag fick betala.. nu återstår bara moneting.. fundera på en sak om Orginal motorvärmaren Calix kommer det verkligen varmluft ur fläkt systemet?
hörde om det där med timer i färddatorn oxo 3500 extra skulle det kosta...

//Peter
Är det bara mjukvara eller måste man montera in någon form av hårdvara också (utöver själva motorvärmaren)?
av chabby
Nej Du måste köpa ny spaktill färddatorn och nån huvudenhet kmr inte rikigt ihåg vad det var men du måste byta lite grejjer för att det skulle funka men e det värt 3500 tro en timer på rusta för 50kr funkar ju rätt bra annars.. :)

Hur var det där med varmluft i fläkt systemet?
av chabby
kolla lite på det här med motor värmare men jag hittar inte vart jag ska sätta koppen? det finns liksom inget ttäck locj nånstans? Vart brukar det sitta? //Peter
Användarvisningsbild
av ER
chabby skrev:kolla lite på det här med motor värmare men jag hittar inte vart jag ska sätta koppen? det finns liksom inget ttäck locj nånstans? Vart brukar det sitta? //Peter
Vänster sidolist på softnosen., perfekt ställe att bryta sönder saker om man/någon glömmer sladden i och drar iväg.
Bäst är rakt under i hålet vid kylaren så sladden kan glida rakt ur och inte böjas sönder när inte om olyckan sker.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Tack för alla svar. Har kontaktat bilia an[…]

AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]

nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]