Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjenare,

Jag har suttit och kollat igenom manualen för bilen och försöker hitta vilken säkring det är till interiösbelysningen men hittar banne mig ingenting. Uppenbarligen så heter inte säkringen något med belysning men jag kan inte lista ut vilken det ska vara.

Är det någon som vet vilken säkring det är till min V70 -08?

Det hela började med att knapparna för hissa upp/ner rutor osv. på förardörren slutade fungera. Då var det en kabel (blå/bit) som va av mellan dörren och A-pelaren. Denna kabeln fixade jag till men när jag gjorde det så råkade den komma åt en annan kabel som hade fått isoleringen bortskavd och då blixtrade det till lite. Jag va såklart dum nog att glömma tändningen igång när jag pillade så jag antar att det är en säkring som har gått för belysningen slutade fungera inne i bilen efter det.

Är det någon som vet vilken säkring detta kan vara?
Jag har ändå suttit och tittat igenom en del säkringar men hittar inga brända.
säkring1.PNG
säkring1.PNG (50.58 KiB) Visad 3130 gånger
säkring2.PNG
säkring2.PNG (35.44 KiB) Visad 3130 gånger
säkring3.PNG
säkring3.PNG (42.25 KiB) Visad 3130 gånger
säkring4.PNG
säkring4.PNG (46.57 KiB) Visad 3130 gånger
Lånar din tråd lite om det är ok?

Jag köpte nyligen en V70 D3 2011 Summum. Min fråga gäller golvbelysningen på denna bil. När jag öppnar dörren så tänds golvbelysningen, när jag stänger dörren så slocknar belysningen. Jag vill gärna ha golvbelysning tänd även fast dörren är stängd och bilen rullar. Har gått igenom hela menyn men hittar inget om det. Har gått igenom alla säkringar men inget där heller. Går det att programmera i vida? Någon med likadan bil som kanske kan förklara om det är möjligt ?
Volvo Selekt garanti

Tyvärr verkar det svårt att hitta offic[…]

Verkar ha kollat mer eller mindre allt man kan. &A[…]

Skulle nog köpt en ny kamaxelgivare förs[…]

Ljusreglage problem

Hej alla Kikar lite på en XC90 D5 AWD 2016 […]