NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svda
Sent svar men kanske kan det hjälpa någon annan.

Detta är antagligen det billigaste allternativet just nu: Febi 101171 https://partsfinder.bilsteingroup.com/s ... ebi/101171
Du hittar Volvos och en del biltillverkares partnr under länken ovan
Vad jag funnit är Febi 101172 samma olja men med 0,85 liter i förpackningen. Denna skall räcka för Haldexen.
Febi och SWAG är samma delar under olika varumärke. Ibland kan SWAG vara billigare.
Volvos olja säljs i den vanliga kubiska förpackningnen , men Borg Warner dvs Haldex och VW orignal säljs i en flaska som är identisk med Febi. Flaskan kan ha lite olika färg, men formen är densamma.
Det är alltså med stor säkerhet fråga om samma olja i alla dessa fall. G055175A2 är VW oljan i en litersförpackning G060175A2. G060175A2 är samma olja med 0,8 liter i förpackningen. Det finns också en mindre förpackningstorlek om 0,3 liter i form av patroner av samma typ som lim och fog säljs i. Jag tror att Ford har dessa som originaldel.
av MrCougar
Ang "patroner av samma typ som lim och fog säljs" så har jag för mig att en del Audi Volkswagen endast har avtappningsplugg åtkomlig på HALDEX och att man fyller på i samma hål som man tappar ur. Då är modellen med fogspruta /patron med pip skapligt smidig. Sen får man vara snabb med att få i "avtappningspluggen" :x

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]

Uppdateringen 4.2.13 verkar faktiskt ha fixat inne[…]

Motor tempratur V70 1,6d 2010

Skulle det kunna finnas en luftficka som orsakar p[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

När startmotorn på min 854 en gå[…]