Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Zacke62
Hej ,
Jag köpte en beg XC60 -18 nya modellen och då följde tidigare ägares inställning med på förarprofil. Min fråga är när jag nu vill göra en redigering , hur sparar jag om ? Ex , den startar alltid upp med ratt och stolsvärme , jag vill ta bort detta och sen spara om , hur ??
av Zacke62
Jag läste i manualen att återgå till fabriksinställningarna...men jag tänkte att man kunde ta en ”shortcut” och bara ändra ett par inställningar..
av Zacke62
djelo skrev: tis 05 jan 2021, 12:50 Jo, du kan radera o starta om
Tack för input , såg detta ! Tänkte mest att man Inte behövde detta för bara någon ändring !
av Zacke62
mattiasv60 skrev: tis 05 jan 2021, 09:57 Står inte det i instruktionsboken/manualen?? Har dom missat en sån sak (?) ?
/M
Måste tydligen återgå till fabriksinställningarna igen och skapa ny profil !!
Användarvisningsbild
av js1
Låter omständigt. Jag behöver bara ändra en inställning, t ex nivå på rattvärme eller stolsvärme och gå ur menyn igen. Nästa gång jag startar bilen med samma nyckel som styr profilen så ligger senaste inställning kvar.
Senast redigerad av 1 js1, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av sura56
Zacke62 skrev: Måste tydligen återgå till fabriksinställningarna igen och skapa ny profil !!
Nej det behöver du inte göra, bara att gå in och ändra profilens namn till ditt namn, och sedan ställa in dom inställningar du vill ha t.ex. värme av/på i säten/ratt och sedan spara inställningarna i din profil.

Idag fick Volvon lite uppmärksamhet. Best&aum[…]

Relä luftpump 850

Hej. Nu har jag sökt på de flesta st&au[…]

Okej, Jag testade en orginal bosch lmm från […]

Menar du att när du losar klippset får […]