- tor 31 dec 2020, 13:34
#1421006
Sonen har en Volvo 740 -87 med en B230F som är ombyggd till epa. En regulator från Loh Electronics är monterad för att hålla nere hastighet och varvtal. Allting har fungerat perfekt fram tills några veckor sedan då det började krångla. När vi vrider på tändningen så reagerar inte bränslemätaren och när vi startar får vi inget utslag på varvräknaren, felet uppträder intermittent.
Då regulatorn kräver en varvtalssignal så har vi lött en kabel från generatorn till regulatorn. Denna fungerar intermittent (trots omlödning) och då signalen saknas bryter regulatorn tändningen efter 18sek och motorn dör.
Får en känsla av att felen hänger ihop men kan inte se kopplingen, någon som har en bra idé?
Då regulatorn kräver en varvtalssignal så har vi lött en kabel från generatorn till regulatorn. Denna fungerar intermittent (trots omlödning) och då signalen saknas bryter regulatorn tändningen efter 18sek och motorn dör.
Får en känsla av att felen hänger ihop men kan inte se kopplingen, någon som har en bra idé?