Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

28 000 mer än Harman Kardon, ok, 25 500 efter rabatt.
Jag har ju testat tidigare i XC90 och var inte så imponerad, visst går det att spela högt men faktum är att min fem år gamla Audi med Audi Sound System (ingår i stor navi, kanske även utan, inget speciellt) låter ungefär eller nästan lika bra.

I övrigt ångrar jag ingenting. 4-zonsklima gick inte att köpa till, luftfjädring dyrt men gör bilen något mindre skumpig (ändå lite yvig på vägen med nordiska friktionsdäck men ok...).

Se detta som en varning:)
Ångrar inte en sekund att jag tog B&W i min XC60.
Jag tycker skillnaden ner till HK är stor och skulle aldrig köpa en Volvo utan B&W.
Alla är vi olika. Själv älskar jag ljudet från B&W högtalare, även i Volvos bilar. Har det till hembion och det dedikerade musiklyssningsrummet. Jag är glad att det inte fanns till min XC60 Classic. :-D Då hade jag fått problem att övertala tanten till det.
Visst är det dyrt, och för min smak egentligen lite för mycket pengar i en bil som jag inte tillbringar så mycket tid i själv. Det är väl då jag skulle ha nytta av det.
Ljudet är underbart!!! Du kommer att njuta varje sekund!! Gläd dig åt det, för tydligen har du pengar till det. :-D
När det gäller B&W så är det mycket viktigt att man ställer in och kalibrerar det rätt. Sen blir det lite livlöst med carplay, man bör även ställa upp equalizer i Spotify på sin Mobil (bifogar bild) Viktigt.
62745976-FE07-4828-945F-02175EC640EA.png
62745976-FE07-4828-945F-02175EC640EA.png (76.27 KiB) Visad 2787 gånger
Har jämfört med en kompis som kör Mercedes och den har Bang och Olufsen, och kan säga så mycket som att B&W spelar bättre, speciellt i mellanregistret. Däremot var Bang och Olufsen stabilare när man spelade riktigt högt.

Kommer ta B&W i min nästa Volvo med 🥳
Man får nog lägga lite tid och laborera med ljud inställningar innan man får till det. Min HK lät så där från början men efter lite pill med inställningar låter det ändå riktigt anständigt. Det gäller nog även för B&W. Sen så beror det nog på vilket kvalitets ljud man skickar in också. :-)
Det tar runt 100 timmars inspelning innan det släpper riktigt ordentligt. I alla fall på B&Ws hemma högtalare.

Har läst lite om era oljebyte bekymmer. Ver[…]

Om man skulle behålla sin XC70 som dragbil […]

Har iaf själv en Ryobi som funkar dunder, d[…]

Tja, först och främst grått, silve[…]