Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hadoo
Hej, mitt batteri torska helt under sommaren och har sedan batteribyte haft SRS-lampan lysandes rött med texten enligt rubriken.

Jag har en kompetent vän till mekaniker som brukar lösa mina problem med bilarna.

Vi har prova följande:
* Radera koderna (Går ej)
* Koppla ur batteriet och koppla på efter 2-3 min.
* Bytt SRS Styrdon till ny, programmerad och installerad i bilen. Försökt radera koderna efter detta (går ej)
* Försökt koppla ur batteriet igen.

Har haft bilen inne på verkstad (ej Volvo) och felet kvarstår. Ingen har lyckats ens radera koden.

Är det någon som har varit med om liknande och har löst det? Vore uppskattat då bilen står i garage med körförbud.. :crying:

Bifogar en bild på koderna.
(Jag är inte duktig med bilar så ursäkta om ”fel språk” använts.)
09EA0C53-F2ED-4921-BE11-5DCCCC19E14F.jpeg
09EA0C53-F2ED-4921-BE11-5DCCCC19E14F.jpeg (123.28 KiB) Visad 1660 gånger
Jag fick bå liknade vid batteritorsk på min 12 det jag gjorde var att köpa nytt litet batteri på skroten ( mitt kom från en v90 20 års modell) Sen va jag upp till volvo i ett annat ärende bytte spridare då släkte de allt och efter det har allt funka.
Så mitt tips.

Byt lilla batteriet sen åk till Volvo och läs av och släck alla koder.

Lycka till
av mange240
Hadoo skrev: sön 03 jan 2021, 03:34 Nej vindrutan har inte bytts ut. Kan den felkoden ha koppling till de andra två felkoderna?
Srs tycker nog kollisionshastighet är bra att veta, skulle nog vilja ha kommunikation med den, de andra skulle jag inte lägga något krut på nu.

Vart står det att den stått i garage[…]

Hej, slangen läker och måste bytas vilk[…]

Xc40 bensin köpråd

Alla årsmodeller av XC40 kommer få 4G […]

Byte multirem mild hybrid B4

Vida blev ju Webbaserat 2013 så tror ingen s[…]