Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av iPerre
Har någon hittat några bra tillbehör eller dyl. var man ska göra av grejorna?
Om man börjar med bagagerummet så är utrymmet under locket så lågt att inte ens laddkabeln får plats😱
Laddkablar ska behöva ligga löst i skuffen. Kanske lite remmar och dyl. får plats där.
Inne finns det i stort sett bara ett litet fack vid växelväljaren samt dörrsidor. Ska jag lägga solbrillorna
i dörrsidorna och skvalpa omkring? Uselt!
Kanske någon hittat nätfickor som kan hängas fast som lösning?
Förvaringen är undermålig ja, det kan jag hålla med om men samtidigt, det kan väl knappast komma som en överraskning? Jag menar, du har väl provkört bilen innan beställning, eller?

Skickat från min M2007J3SG via Tapatalk

av iPerre
Volvordesign89 skrev: tor 31 dec 2020, 09:52 Förvaringen är undermålig ja, det kan jag hålla med om men samtidigt, det kan väl knappast komma som en överraskning? Jag menar, du har väl provkört bilen innan beställning, eller?

Jo det har jag men tänkte inte så mycket på det, var fokuserad på hur bilen kändes.
Användarvisningsbild
av SWEiNSANE
Oklart vad trådskaparen har för årsmodell men jag gissar på MY21!? Håller med till fullo om problematiken men däremot undrar jag om Volvo tagit bort nätfickan till vänster i bagaget - där har jag min laddsladd men jag har en MY20.
Nätfickan är kvar till vänster i MY21. Kommer från en XC60-18 och där hade man en resår på motsvarande sida om nätfickan fast på "hjulhuset". Den hade varit ypperlig att ha som förvarning utav laddkabeln, då ligger den i alla fall inte och skräpar på lastgolvet. Kanske är något som passar till V60 Bild
20180417_194138~2.jpg
20180417_194138~2.jpg (77.62 KiB) Visad 1701 gånger

av iPerre
SWEiNSANE skrev: tor 31 dec 2020, 14:09 Oklart vad trådskaparen har för årsmodell men jag gissar på MY21!? Håller med till fullo om problematiken men däremot undrar jag om Volvo tagit bort nätfickan till vänster i bagaget - där har jag min laddsladd men jag har en MY20.
Jo det är en MY21. Nätfickan finns till vänster och är väl den enda platsen typ. Nu har jag bara haft bilen någon vecka så jag utforskar fortfarande, till vänster ståt nu spolarvätskedunken och förbandslådan, sen är det fullt där. Saknar dom där banden efter väggen som finns i vissa. Kanske går att få tag på sådana som sitter kardborreband?
av jabra
iPerre skrev: tor 31 dec 2020, 08:51 Har någon hittat några bra tillbehör eller dyl. var man ska göra av grejorna?
Om man börjar med bagagerummet så är utrymmet under locket så lågt att inte ens laddkabeln får plats😱
Laddkablar ska behöva ligga löst i skuffen. Kanske lite remmar och dyl. får plats där.
Inne finns det i stort sett bara ett litet fack vid växelväljaren samt dörrsidor. Ska jag lägga solbrillorna
i dörrsidorna och skvalpa omkring? Uselt!
Kanske någon hittat nätfickor som kan hängas fast som lösning?
Hej,
Jag har också en my21 och håller med om att det finns lite plats. Jag får dock plats med ena sladden som jag inte använder under locket i lastutrymmet (kräver dock lite precision. Ligger till vänster närmast bagageluckan). Den andra sladden får plats i nätfickan till vänster tillsammans med första hjälpen väskan.

Vilket pill, då har du att göra. :-) […]

Hjälp! Får felkod P030300 med den enkla[…]

Powershit lådan, läs på förs[…]

När är Huvudcylinder bytt och det lö[…]