Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Degnell
Hej! Har varit lite sugen på att facelifta min V70N med hjälp av de nya strålkastarna. Har dock läst att om jag sätter dit xenon strålkastare kommer dom ge nerslag på detta vid nästa besiktning. Om jag däremot väljer alternativet utan xenon, kommer dom då slå ner på även detta, eller är det just xenonet som väcker heta känslor hos dessa glädjeförstörare? :lol:
Användarvisningsbild
av Loner
Teoretiskt sett så kan du få nedslag på halogen oxå, men inget dom lär bry sig i.

Xenon kommer dom dock att slå ner på, så det blir snällt till att byta strålisar inför besiktningen.

Tänk på att 05-> strålisarna är i plast = INGA torkare på dem.

/L
Användarvisningsbild
av Degnell
Loner skrev:Teoretiskt sett så kan du få nedslag på halogen oxå, men inget dom lär bry sig i.

Xenon kommer dom dock att slå ner på, så det blir snällt till att byta strålisar inför besiktningen.

Tänk på att 05-> strålisarna är i plast = INGA torkare på dem.

/L
Jo det visste jag, och hade tänkt ta bort torkarna och sätta igen hålen med täckpluggar från radicast. Dessa har dock inte gått att beställa på ett bra tag. När jag mejlade och frågade om de kommer att vara tillbaka i butik snart igen fick jag ett svar att dom var under om konstruktion. Tydligen hade de gamla börjat "svettats" några dagar efter att de lackats, och lacken hade gulnat :(
Motorn tappar kraft och dör.

Lampan börjar inte lysa direkt. Om det ä[…]

Hej! Nykomling i forumet här😊 Har en XC90 202[…]

installera dragkrok

Kollade på skroten och det finns två m[…]

Om Din bil halkar till så kommer också[…]