Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dez76
Ska montera en ledramp på min XC60 R-Design och vill hitta en modell som passar smälter in bra i fronten.
Tacksam om ni som har ramp monterad kan bistå med bild och vilken ramp som är monterad.
Du får en bild på V60CC :) Inte samma men du får ett hum iaf. Detta är Vision X XPR 9M
Kompletterat vanliga ljuset bra men ger ingen "herre jösses" upplevelse.
Tycker den ser lite liten ut i fronten.
20201229_095651.jpg
20201229_095651.jpg (1.04 MiB) Visad 1472 gånger
Man kan aldrig få för mycket belysning!
Hade en bekant med mig för lite sen, som åkte med på en 40-mils mörkerkörning. Han var riktigt imponerad av LED-rampen på min bil. :-)
volvobrasse skrev: tor 31 dec 2020, 16:21 Huva...jag lider när jag ser något sådant dyligt på en så vacker bil, sorry!Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag respekterar din åsikt - men tänk hur malplacerat ett vildsvin skulle se ut i fronten... Skulle skära sig ordentligt med kromet :)
Jag kör uteslutande landsväg med skog och åkermark runt om. För att hinna se självmordsbenäget vilt innan de bestämmer sig för att min front är perfekt för deras ändamål behövs mer bredd och längd än orginalljuset erbjuder.
Tycker den svarta Kina rampen passade in riktigt bra i fronten till skillnad mot min som inte riktigt ser ut att höra ihop med bilen.
Jag går också i tankarna på att komplettera med en ledramp. Ni som monterat dessa, hur upplever ni det extra ljustillskott rampen ger? Vill gärna ha en "herre jösses" upplevelse och vilken ramp ska man då skaffa sig? Finns ju hur många olika märken och varianter som helst på marknaden. Det ska dessutom se hyfsat estetiskt ut☺

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]

Hjälp med Vida

Skönt att du löste problemet! (Ett s&au[…]

Har en XC60 T8 2019 och har upplevt motsvarande. S[…]

Var du hittar infon kvittar men du har ju lär[…]