Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SlimehChillar
Hejsan!

Jag har under lång tid haft ett dånande ljud från bilen när jag kör. Låter nästan som att ljuddämpare skulle vara trasig är väl det bästa sättet att förklara de på. Jag har bytt bakre dämpare, mellandämpare, främre rör samt alla packningar men ljudet kvarstår? Blir galen! Vad kan de vara för fel? Alla tips mottages tacksamt! :-(
Användarvisningsbild
av jiha1968
...följer ljudet bilens hastighet eller motorns varvtal? (sväng, växel, broms, gasa, frirulla, stanna motorn)

Dieselmotor, Bensin, Turbo, FWD eller AWD?
av SlimehChillar
Det dånar så fort bilen kommer upp i hastighet. Det är som ett dunkande dånande från framvagnen typ. Dock så låter de inte särkilt mer om jag rattar åt ett speciellt håll. Det är just när jag börjar komma upp mot 40 som ljudet kommer? Det försvinner heller inte även om motorn kommit upp i arbetstemperatur. Vad är det som kan låta så mycket om man utesluter det jag redan bytt? Är riktigt lack på de. Man får inte direkt en behaglig körning.

Det är en V70 -01. 2.4 Bensin. Automat. Framhjulsdriven.

Tack för att ni svarar!
av S6024t
Hissa upp bilen,lägg två fingrar på fjädern,snurra ,så fort du kan,är då hjullagret paj,så känner du det direkt i fjädern.
Volvo Selekt garanti

@Wimso , De bara slingrar sig. Det är en sj&[…]

@Kinesvolvo , V90 2018? Tänker att en av vol[…]

Någon som har provat att avaktivera ventilen[…]

Verkar ha kollat mer eller mindre allt man kan. &A[…]