Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nej, det var därför jag frågade här.

Hur som helst så är det något som är dött på vägen, cpm vill inte kommunicera. En blåst säkring i under säkringsboxen, men det är ingen skillnad med hel säkring.
mange240 skrev: lör 26 dec 2020, 22:02
Knotiz skrev: lör 26 dec 2020, 20:55 Ja, förutsatt att den har konstant 12v när tändningen är på!
Kommunicerar cpm eller inte? :nerd:
Inte värst mycket... därav min första fråga om värmaren skulle ha konstant 12v när tändningen är på oavsett utetemp, värmare aktiverad eller ej. Ville veta det innan jag rev isär säkringsdosan, den satt ihop rätt bra, men det löste sig. Ny säkring, fortfarande ingen kontakt med cpm.
mange240 skrev: sön 27 dec 2020, 15:21 Du skriver ny värmare har du bytt ut till en ny? Du ska alltid ha spänning stift a1
Yes, bytte värmare. Dock en beggade.

Hände inte ett smack, tog ner den igen. Mätte, spänningslöst. Frågade här om spänningen innan jag började slita i säkringsboxen för att komma åt den undre. Killarna på Volvo sa att dom undre säkringarna går aldrig, min säkring till värmaren hade dock gått. Ny säkring, fortfarande dött sen har jag inte orkat riva mer, blev trött och less!

Tack för hjälpen, ska studera schemat lite och så får jag väl ta ner värmaren igen.

Har ingen kontakt med varken Vida eller Delfi, går ej att tvängsköra pumpen via delfi heller.
Det var en med samma kretskort etc du bytte till antar jag? Dom ska tydligen vara lite halvt inkodade i bilen (letar efter rätt styrkort eller liknande, inte 100% unika enheter).
Steffe3 skrev: mån 28 dec 2020, 12:54 Det var en med samma kretskort etc du bytte till antar jag? Dom ska tydligen vara lite halvt inkodade i bilen (letar efter rätt styrkort eller liknande, inte 100% unika enheter).
Det vet jag inte, samma nummer på den och samma årgång.

Hej igen. Bytt pcv huset inkl slangar. Motorlampa […]

Volvo Selekt garanti

Hej, ville höra om era erfarenheter gä[…]

Okej. Tack för svar! Jag var lite inne p&ari[…]

Nu har jag testar att smörja kontakten p&arin[…]