Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sebbe
Har köp en icarsoft PRO och har pluggat i den i bilen, men den har ingen kommunikation med bilen säger den när jag ska läsa av tex ABS fel , men startar man motorn så kommunicerar den med bilen.
Ska det inte räcka med att ha tändningen på.
Jag har en s60 d4 2013 med start-stopp
av dannesk
Har du startat tändningen på bilen då, nyckelläge 2? Långt tryck typ 2sek på start/stopp knappen utan att trycka på pedalerna.
Användarvisningsbild
av MartinS
Är man van med Vida så saknar den ju ungefär en miljon funktioner, men den är ju bättre än inget.
av frippe64
Är det inte bättre att ha motorn igång då? Man slipper dra ur batteriet och det finns mer att läsa ut.
Så gör jag i alla fall, med min iCarsoft CR Pro.
av dannesk
frippe64 skrev:Är det inte bättre att ha motorn igång då? Man slipper dra ur batteriet och det finns mer att läsa ut.
Beror väl på vad man ska göra, kan ju inte säga att det är bättre. Sitta med bilen i tomgång en länge stund i ett garage eller bara för att för backa bromsarna känns väl onödigt. Dessutom så ska bilen vara avstängd när man gör vissa saker t.ex. att nolla BMS. Vid längre felsökning lägger jag på laddaren på batteriet iaf.
av frippe64
dannesk skrev: ons 23 dec 2020, 09:32
frippe64 skrev:Är det inte bättre att ha motorn igång då? Man slipper dra ur batteriet och det finns mer att läsa ut.
Beror väl på vad man ska göra, kan ju inte säga att det är bättre. Sitta med bilen i tomgång en länge stund i ett garage eller bara för att för backa bromsarna känns väl onödigt. Dessutom så ska bilen vara avstängd när man gör vissa saker t.ex. att nolla BMS. Vid längre felsökning lägger jag på laddaren på batteriet iaf.
Det har du såklart rätt i. :-)
Lågmilad 850 på auktion...

Dom där flagnade ju i bilhallen. Länge s[…]

Felsökning el-fel HJÄLP

UPPDATERING När vi mäter cem-high/vit […]

VOC Service

Troligen back up batteri byte och en uppdatering a[…]

V90 D5 CC - skillnad på motor MY?

Det man bör veta är att D5orna hos SPA h[…]