NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av josnailai94
Hej alla. Jag ska köpa en C30 och jag tittar på 3.

2009 silver R Design 76000 miles alla serviceposter. Privat säljare, provkörning på torsdag. Ber $ 8500

2009 blå R Design 96000 miles. Återförsäljare som vill ha bekräftelse Jag har fått finansiering innan han tillåter en testkörning. Ber 8999 dollar

2011 svart R Design 109000 miles. Handlare. Jag testkörde den igår och även om det var en total explosion att köra den märkte jag lite skakningar vid acceleration. Inget annat, bara under hård acceleration var det en mindre men märkbar skakning i mina händer på ratten. Han ber $ 9950, men jag tänker inte betala så mycket.

Av de tre föredrar jag estetiskt den svarta. Ett par mods (avgas och hjul). Det kan också sänkas lite. Kontrollerade koder på den och rapporten var ren, men jag använde inte en massiv OBDII-läsare, bara en ganska grundläggande. Under huven såg jag inga läckor någonstans. Oljefilterhuset var fast och rent.

Självklart får jag en mekaniker att inspektera någon av bilarna. Jag är dock ny på dessa fordon. Sunt förnuft skulle föreslå silver, men jag har en brist på det området. Innan jag bestämmer vilken (väntande testkörningar på de andra 2), tänkte jag att jag skulle fråga här.

Jag skulle uppskatta dina tankar!
Är det samma motor i alla samt samma växellåda?
Utan att veta vad det är för motor och växellåda i någon av dom så skulle jag tagit den svarta. Då den både är nyare och faceliftad, dock inget fel på dom andra två heller.
Edit: Ska tilläggas vad har dom för utrustnigsnivå? Dvs paket, Kinetic, Momentum, Summum :-)

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]

Uppdateringen 4.2.13 verkar faktiskt ha fixat inne[…]

Motor tempratur V70 1,6d 2010

Skulle det kunna finnas en luftficka som orsakar p[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

När startmotorn på min 854 en gå[…]