Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kan inte öppna dörren utifrån inifrån en är det inga problem,man dra i handtag men man känner att det inte händer något, behöver man byta hela låskistan eller vad kan det vara?Det är en keyless
Jag har ett inverterat problem , går ej att öppna inifrån men utmärkt att öppna utifrån...
Visade sig vara inre handtaget som brustit i två delar m a m inget fel på låset...
Ja både billigare och lättare att fixa.
Man måste borra ur plastnitarna med en 6 mm borr och sen så fattar jag det som att det följer med någon typ av låsbricka som man trycker fast över niten,
Lär få reda på det på tisdag. :-)
oldtimersmc skrev: lör 19 dec 2020, 18:20 Ja både billigare och lättare att fixa.
Man måste borra ur plastnitarna med en 6 mm borr och sen så fattar jag det som att det följer med någon typ av låsbricka som man trycker fast över niten,
Återkom gärna med mer info sen.
Jag har samma problem på en av mina bakdörrar. Till och från går den inte att öppna inifrån
oldtimersmc skrev: lör 19 dec 2020, 18:20 Ja både billigare och lättare att fixa.
Nix ingen låsbricka följde med fick använda lödkolv och smälta plasten.

@Kinesvolvo , V90 2018? Tänker att en av vol[…]

Någon som har provat att avaktivera ventilen[…]

Volvo Selekt garanti

oljepumpen klassas inte som slitdel, inet i min v&[…]

Verkar ha kollat mer eller mindre allt man kan. &A[…]