Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dyngove
Tjenare, jag köpte nyligen en v70 som rullat strax över 30000 mil. Jag tänkte ge den en rejäl service med ett tidigt kamremsbyte, vattenpump, multirem och alla div saker som man kan tänkas vilja byte, typ en max service. Det jag blev fundersam på är om jag kan hitta artikelnummer till alla delar någonstans så jag kan beställa det på autodoc, eller finns det något annat smidigt sätt att verkligen veta att delarna passar min bil?
av Dyngove
berrabus skrev: tor 17 dec 2020, 23:10 Det är väl bara att ange regnr, leta reda på de delar du vill ha och avnända deras egen kompabilitetstjänst? https://help.autodoc.se/categories/106/94/291
Aha, visste inte att dom hade en sådan tjänst, tack :)

Jag har tänkt byta kamrem, vattenpump, multirem, bränslefilter, luftfilter, kupefilter, olja+filter. Borde jag byta lager/enhet på AC kompressorn när jag ändå är i farten? Är det något mer jag missat om jag vill komma så långt som möjligt problemfritt med bara oljebyten i framtiden?
av Dyngove
StefanN skrev: fre 18 dec 2020, 08:18 Vad är gjort i övrigt med bromsar, bussningar och hjullager tex?
Det är nog bara 1 hjullager bytt fram, har ingen dokumentation på något annat gjort.

apersson850 skrev: fre 18 dec 2020, 10:59 Byt olja i växellådan, om det är en automatlåda.
Manuell låda på den här, bör man byta olja ändå?

@Kinesvolvo , V90 2018? Tänker att en av vol[…]

Någon som har provat att avaktivera ventilen[…]

Volvo Selekt garanti

oljepumpen klassas inte som slitdel, inet i min v&[…]

Verkar ha kollat mer eller mindre allt man kan. &A[…]